José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio
Amundarain
Pasadizoari aparteko bizitasuna eman dio
kontalariak. Jerusalemerako bidea hartu du Jesusek, baina leku hartatik urrundu
baino lehen, ezezagun bat iritsi zaio «korrika» eta «belauniko jarri aurrean», bertan
eusteko. Jesusen premia gorria du.
Ez da sendatu beharra duen gaixo bat.
Maisuagandik argia lortu nahi du bere bizitza norabidetzeko.«Zer egin behar dut betiko bizia ondare izateko?» Ez da arazo teoriko hutsa, baizik
existentziala. Ez da mintzo maila orokorrean; berak zer egin behar duen jakin
nahi du.
Beste ezer baino lehen, Jesusek hau gogorarazi
dio: «ez da inor on Jainkoa baizik». Zer «egin»planteatu aurretik, beste inor ez
bezalako Jainko On baten aurrean bizi garela izan behar dugu gogoan: haren
ontasun ezin ulertuan estekatu behar dugu geure bizitza. Ondoren, Jainko On
horren«aginduak» gogorarazi dizkio Jesusek. Bibli
tradizioaren arabera, horixe da betiko bizirako bidea.
Miresgarria da gizon haren erantzuna.
Txikitandik bete du hori guztia, baina amets handiago bat sumatu du bere
baitan. Beste zerbaiten bila dabil. «Jesus begira-begira jarri zaio samurkiro».
Begiratu horrek, besterik gabe, gizon harekin izan nahi duen harreman
pertsonala adierazten du.
Ondo ulertu du Jesusek haren ezin asea: «gauza
bat duzu falta». Betiko bizia «lortzeko» agindua«betetzearen» logika
horri jarraituz, bekaturik gabe bizi bada ere, ez da geldituko guztiz asea.
Gizakiaren barnean bada irrika sakonago bat.
Horregatik, bere bizitza beste logika baten
arabera norabidetzera gonbidatu du Jesusek. Lehenengo gauza, bere ondasunei
atxikirik ez bizitzea da («saldu daukazuna»).
Bigarrena, pobreei laguntzera gonbidatu du («eman
haiei zeure dirua»). Azkenik, «zatoz
eta jarraitu niri». Biek elkarrekin egin ahal izango dute bidea
Jainkoaren erreinurantz (!).
Gizonak, ordea, altxatu eta alde egin du
Jesusengandik. Ahaztu egin du Jesusen begiratuaren xarma, eta triste joan da.
Badaki ezin gozatu izango duela inoiz ere Jesusi jarraitzen diotenen poza eta
askatasuna. Markosek argitu digu, ezen «oso aberatsa zela».
- Ez ote
hori bera lurralde aberatsetako kristau aseon esperientzia?
- Ez ote
gara bizi ongizate materialak harrapaturik?
- Ez ote
zaio falta gure erlijioari pobreekiko maitasun bizia?
- Ez ote
zaigu falta Jesusen jarraitzaileen poza eta askatasuna?
UNA
COSA NOS FALTA
José Antonio Pagola
El episodio está narrado con intensidad
especial. Jesús se pone en camino hacia Jerusalén, pero antes de que se aleje
de aquel lugar, llega «corriendo» un desconocido que «cae
de rodillas» ante él
para retenerlo. Necesita urgentemente a Jesús.
No es un enfermo que pide curación. No es un leproso que, desde el suelo, implora compasión. Su petición es de otro orden. Lo que él busca en aquel maestro bueno es luz para orientar su vida:«¿Qué haré para heredar la vida eterna?». No es una cuestión teórica, sino existencial. No habla en general; quiere saber qué ha de hacer él personalmente.
No es un enfermo que pide curación. No es un leproso que, desde el suelo, implora compasión. Su petición es de otro orden. Lo que él busca en aquel maestro bueno es luz para orientar su vida:«¿Qué haré para heredar la vida eterna?». No es una cuestión teórica, sino existencial. No habla en general; quiere saber qué ha de hacer él personalmente.
Antes que nada, Jesús le recuerda que «no
hay nadie bueno más que Dios». Antes
de plantearnos qué hay que «hacer», hemos de saber que vivimos ante
un Dios Bueno como nadie: en su bondad insondable hemos de apoyar nuestra vida.
Luego, le recuerda «los mandamientos» de ese Dios Bueno. Según la tradición
bíblica, ese es el camino para la vida eterna.
La respuesta del hombre es admirable. Todo eso
lo ha cumplido desde pequeño, pero siente dentro de sí una aspiración más
honda. Está buscando algo más. «Jesús se le queda mirando con cariño».
Su mirada está ya expresando la relación personal e intensa que quiere establecer
con él.
Jesús entiende muy bien su insatisfacción: «una
cosa te falta». Siguiendo esa lógica de «hacer» lo mandado para «poseer» la vida eterna, aunque viva de manera
intachable, no quedará plenamente satisfecho. En el ser humano hay una aspiración
más profunda.
Por eso, Jesús le invita a orientar su vida
desde una lógica nueva. Lo primero es no vivir agarrado a sus posesiones: «vende
lo que tienes». Lo segundo, ayudar a los pobres: «dales
tu dinero». Por último, «ven y sígueme». Los dos podrán recorrer
juntos el camino hacia el reino de Dios.
El hombre se levanta y se aleja de Jesús. Olvida
su mirada cariñosa y se va triste. Sabe que nunca podrá conocer la alegría y la
libertad de quienes siguen a Jesús. Marcos nos explica que «era
muy rico».
- ¿No es
esta nuestra experiencia de cristianos satisfechos de los países ricos?
- ¿No
vivimos atrapados por el bienestar material?
- ¿No le
falta a nuestra religión el amor práctico a los pobres?
- ¿No nos
falta la alegría y libertad de los seguidores de Jesús?
28 Tiempo Ordinario - B
(Marcos 10,17-30)
11 de octubre 2015
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