José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Israelgo profetek sarritan erabili ohi zuten
«gorreria» hitza metafora probokatzailetzat, herriak Jainkoari bere bihotza
itxi eta eragozpenak jarri izana adierazteko. Herriak «baditu belarriak baina ez du entzuten», esaten ari zaio Jainkoa gorreria hitz horren bidez. Horregatik, profeta
batek bihotz-berritzeko deia egin die guztiei, hitz hauekin: «Jende
gorra, entzun eta aditu».
Alde horretatik, ebanjelioetan kontatzen diren
gorren sendatzeak «bihotz-berritzearen kontakizun» bezala har daitezke; hain
zuzen ere, Jesusi senda gaitzan uztera dei egiten diguten kontakizunak dira;
bai gure gorreria, bai Jesusi jarraitzeko ditugun geure eragozpenak senda
ditzan uztera. Markosek, bere kontakizunean, ñabardura oso iradokitzaileak
dakartza, kristau-elkarteetan bihotz-berritze horretan nola lan egin
adierazteko.
·
Pertsona gorra beste guztiengandik urrun bizi ohi da. Gainera,
badirudi ez dela jabetzen bere egoeraz. Ez da saiatzen senda dezakeenagana
hurbiltzen. Baina, bere zorionerako, adiskide batzuk axolatu dira beraz eta
Jesusengana eraman dute. Horrelakoa izan beharko luke kristau-elkarteak:
anai-arreben taldea, batak bestea laguntzen dutenek osatua, Jesusen inguruan
bizi eta senda ditzan uzten diotelarik.
·
Gorreria sendatzea ez da gauza erraza. Jesusek berekin hartu du
gizon gorra, alde batera erretiratu da eta hari begira bildu da bere barnean.
Premiazkoak dira barne-biltzea eta harreman pertsonalak. Geure
kristau-elkarteetan beharrezkoa dugu ingurugiro hau: fededunei Jesusekin
harreman barnekoiagoak eta bizigarriak izateko aukera emango diena. Jesu
Kristogan dugun fedea harekiko harreman horietan jaiotzen eta hazten da.
·
Jesusek era bizian landu ditu gaixoaren belarriak eta mihia, baina
ez da aski. Beharrezkoa da gorrak ere parte hartzea. Horregatik, Jesusek,
begiak zerurantz, Aitari bere sendatze-lanean bat egin dezan eske, gaixoari
hots egin dio, Jesusen eta haren Ebanjelioaren aurrean gor den orok entzun
beharreko lehen hitza esanez: «Ireki zaitez», ireki zeure bihotz hori.
Premiazkoa da kristauok ere, gaur egun, Jesusen
dei hau entzun dezagun. Ez dira gaurkoak une errazak Jesusen Elizarentzat. Azti
eta erantzukizunez jokatzea eskatzen digu. Hondamendia izango litzateke gaur
haren deiaren aurrean gor izatea, haren bizi-hitzei ez entzunarena egitea,
haren Berri Ona ez aditzea, aldien ezaugarriei ez antzematea, gure gorrerian
hesiturik bizitzea. Jesusen indar sendatzaileak senda gaitzake.
CURAR NUESTRA SORDERA
Los profetas de Israel usaban con frecuencia la
«sordera» como una metáfora provocativa para hablar de la cerrazón y la
resistencia del pueblo a su Dios. Israel «tiene
oídos pero no oye» lo que Dios le está diciendo. Por eso, un
profeta llama a todos a la conversión con estas palabras: «Sordos, escuchad y oíd».
En este marco, las
curaciones de sordos, narradas por los evangelistas, pueden ser leídas como
«relatos de conversión» que nos invitan a dejarnos curar por Jesús de sorderas
y resistencias que nos impiden escuchar su llamada al seguimiento. En concreto,
Marcos ofrece en su relato matices muy sugerentes para trabajar esta conversión
en las comunidades cristianas.
·
El sordo vive ajeno a todos. No parece ser consciente de su
estado. No hace nada por acercarse a quien lo puede curar. Por suerte para él,
unos amigos se interesan por él y lo llevan hasta Jesús. Así ha de ser la
comunidad cristiana: un grupo de hermanos y hermanas que se ayudan mutuamente
para vivir en torno a Jesús dejándose curar por él.
·
La curación de la sordera no es fácil. Jesús toma consigo al
enfermo, se retira a un lado y se concentra en él. Es necesario el recogimiento
y la relación personal. Necesitamos en nuestros grupos cristianos un clima que
permita un contacto más íntimo y vital de los creyentes con Jesús. La fe en
Jesucristo nace y crece en esa relación con él.
·
Jesús trabaja intensamente los oídos y la lengua del enfermo, pero
no basta. Es necesario que el sordo colabore. Por eso, Jesús, después de
levantar los ojos al cielo, buscando que el Padre se asocie a su trabajo
curador, le grita al enfermo la primera palabra que ha de escuchar quien vive
sordo a Jesús y a su Evangelio: «Ábrete».
Es urgente que los cristianos escuchemos también
hoy esta llamada de Jesús. No son momentos fáciles para su Iglesia. Se nos pide
actuar con lucidez y responsabilidad. Sería funesto vivir hoy sordos a su
llamada, desoír sus palabras de vida, no escuchar su Buena Noticia, no captar
los signos de los tiempos, vivir encerrados en nuestra sordera. La fuerza
sanadora de Jesús nos puede curar.
23
Tiempo Ordinario - B
(Marcos 7,31-37)
06 de septiembre 2015
No hay comentarios:
Publicar un comentario