José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Kontakizun
honek ez du harritzeko indar-faltarik. Jesus preseski bere herrian gutxietsi
zuten, beste inork ez bezala ezagutzen zutela uste zutenen artean. Nazaretera
iritsi da Jesus, ikasleak lagun dituela, eta inor ez zaio bidera atera; beste
toki batzuetan gertatzen den ez bezala da han. Herriko gaixorik ere ez diote
aurkeztu senda dezan.
Hara
joan denean, harridura baizik ez du sortu. Ez dakite norengandik duen hain
jakintsuki agertzen ari den mezu hura. Ez diote antzeman nondik duen haren
eskuak duen sendatzeko indar hura ere. Dakiten gauza bakarra, Jesus herriko
familia batean jaioa den langile bat dela. Gainerako guztia «eskandalagarri gertatu zaie».
«Gutxietsia»
ikusi du Jesusek bere burua: bereek ez dute aitortu Jainkoaren mezuaren eta
salbazioaren emailetzat. Beren ideia egina dute beren auzoko Jesusez eta gogor
egin diote Jesusek bere baitan duen misterioari irekitzeari. Hargatik, segur
aski guztiek ezagutzen duten esaera hau gogorarazi die Jesusek: «Profeta bat ez dute gutxiesten bere herrian baizik,
bere ahaideen eta bere etxean baizik».
Aldi
berean, Jesus «harritu egin da haien
fede-faltaz». Lehenengo aldiz bizi izan du talde oso baten ukoa, ez
buruzagi erlijiosoena, baizik bere jaioterri osoarena. Ez zuen espero
horrelakorik bereengandik. Gainera, haien sinesgabetasunak blokeatu egin du
Jesusek duen sendatzeko ahalbidea bera ere: «ezin
izan zuen han miraririk egin; bakar-bakarrik, eskuak gainean ezarri eta gaixo
gutxi batzuk sendatu zituen».
Markosek
ez dakar pasadizo hau bere irakurleen jakin-mina asetzeko. Aitzitik, honetaz
jarri nahi izan ditu kristau-elkarteak jakinaren gainean: Jesusi uko egin,
hobekien ezagutzen dutela uste dutenek egin diezaioketela uko: aldez aurretiko
beren ideietan hesitzen direnek, Jesusen mezuaren berritasunari eta Jesusen
beraren misterioari irekitzeko gai ez direlarik.
- Nolako harrera ari gara egiten Jesusi «harenak» garela uste dugunok?
- Adindun egina den mundu honetan, ez ote da gure fedea haur-mailan gelditu, ez ote da axalekoa?
- Ez ote gara bizi axolagabeegi Jesusen mezuaren berritasun iraultzailearen aurrean?
- Ez ote da arraroa haren indar eraldatzaileaz dugun fede-falta?
- Ez ote gara bizi haren Espiritua itzaltzeko eta haren Profezia gutxiesteko arriskuan?
- Horixe da Tartsoko Pauloren kezka: «Ez ezazue itzali Espiritua, ez gutxietsi Profezi dohaina. Aztertu guztia eta gorde on dena bakarrik» (1 Tes 5,19-21). Ez ote dugu horrelako zerbaiten beharra geure egunotako kristauok?
NO DESPRECIAR AL PROFETA
José Antonio Pagola
El
relato no deja de ser sorprendente. Jesús fue rechazado precisamente en su
propio pueblo, entre aquellos que creían conocerlo mejor que nadie. Llega a
Nazaret, acompañado de sus discípulos, y nadie sale a su encuentro, como sucede
a veces en otros lugares. Tampoco lo presentan a los enfermos de la aldea para
que los cure.
Su
presencia solo despierta en ellos asombro. No saben quién le ha podido enseñar
un mensaje tan lleno de sabiduría. Tampoco se explican de dónde proviene la
fuerza curadora de sus manos. Lo único que saben es que Jesús es un trabajador
nacido en una familia de su aldea. Todo lo demás «les resulta escandaloso».
Jesús
se siente «despreciado»: los suyos no le aceptan como portador del mensaje y de
la salvación de Dios. Se han hecho una idea de su vecino Jesús y se resisten a
abrirse al misterio que se encierra en su persona. Jesús les recuerda un refrán
que, probablemente, conocen todos: «No
desprecian a un profeta más que en su tierra, entre sus parientes y en su
casa».
Al
mismo tiempo, Jesús «se extraña de su falta
de fe». Es la primera vez que experimenta un rechazo colectivo, no
de los dirigentes religiosos, sino de todo su pueblo. No se esperaba esto de
los suyos. Su incredulidad llega incluso a bloquear su capacidad de curar: «no pudo hacer allí ningún milagro, solo curó a
algunos enfermos».
Marcos
no narra este episodio para satisfacer la curiosidad de sus lectores, sino para
advertir a las comunidades cristianas que Jesús puede ser rechazado
precisamente por quienes creen conocerlo mejor: los que se encierran en sus
ideas preconcebidas sin abrirse ni a la novedad de su mensaje ni al misterio de
su persona.
- ¿Cómo estamos acogiendo a Jesús los que nos creemos «suyos»?
- En medio de un mundo que se ha hecho adulto, ¿no es nuestra fe demasiado infantil y superficial?
- ¿No vivimos demasiado indiferentes a la novedad revolucionaria de su mensaje?
- ¿No es extraña nuestra falta de fe en su fuerza transformadora?
- ¿No tenemos el riesgo de apagar su Espíritu y despreciar su Profecía?
- Esta era la preocupación de Pablo de Tarso: «No apaguéis el Espíritu, no despreciéis el don de Profecía. Revisadlo todo y quedaos solo con lo bueno» (1 Tes 5,19-21). ¿No necesitamos algo de esto los cristianos de nuestros días?
14 Tiempo
Ordinario - B
(Marcos 6,1-6)
(Marcos 6,1-6)
05 de julio
2015
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