Irudietan ganadua azokan, Isidora, azokan bertan jaiotako astakumea amak jagonda, eliza bete mezatan...
San Isidro 1080
inguruan jaio zan Madrilen.
Etxe
behartsukoa zanez, oso txikitandik hasi behar izan eban beharrean.
Umezurtz
gelditu zalarik, Ivan de Vargas zeritxan batek morroi hartu eban.
Oso isila ei
zan, danentzat atsegina, behartsuentzat bihozbera eta eskuzabala eta oso
jainkozalea.
Ez ei zan
lanera joaten, oso goizetik Mezea egunero entzun barik, Gregorio XV.a aita
santuak, kanonizatzean esan ebanez.
Holan,
otoitz bihurtu ei eban eguneko lana.
Holako
jokabideak laneko lagunen bekaitza edo inbidia biztu eban eta guzurrezko
salaketa ugari egin eben Isidroren kontra; honek , ostera, kemen handiz jasaten
ebazan irain hareek eta gogoz parkatzen eutsien.
Torrelagunako
neska bategaz, Maria Toribiagaz, ezkondu zan.
Elezaharrak
dinoenez, mirariak ere egin ebazan: aitzur-kolpe batez ur-iturria atara, lapikoan
egosten egoan jatekoa behartsuari emon eta lapikoak beteta jarraitu…
Soloko lana
itxi eta eta otoitzean zebilela salatu ei eben behin nagusiaren aurrean; egia
ete zan ikustean joatean, Isidroren lana aingeruek egina aurkitu ei eben.
Horregaitik jartzen jako aingerua idi-pareagaz irudietan.
1130ean hil zan.
Dionisio Amundarain: Ebanjelioa,
706-707. or.
………
Bere deia bikoitza da: Euskal Herriari emanak bizi kristauak garenez, eta
munduari edo Jainkoari emanak bizi euskaldunak garenez.
Pista praktiko batzuk ere eskaintzen ditu, espiritualtasuna eta herrigintza
lotuz:
-apaltasuna,
herriaren eskolatik ikasteko, hizkuntza bera, bere arima...
-ikerketa eta
konkista, bakoitzaren lan eta bizitzan euskal sena txertatzeko.
-maitasuna eta
zuzentasuna, euskaldun senidetasun edo fraternitatea lantzeko, gure herriaren
historia salbamen historiaren maila bezala onartuz. Adibide asko jartzen ditu,
batzuk herri lagun ezezagun eta anonimoak, besteak, euskal seme-alaba prestuak,
euren artean Xabierreko Frantzisko.
Berak proposatzen duena ez da fede indibidualista tradizionala,
sakramentuetan eta aginduak betetzean konforme geratzen dena. Baina aldi berean
baieztatu dezakegu, ez duela katolizismo sozial hutsa ere berak proposatzen
duena, etniaz ahaztu egiten den progresismo bat.
No hay comentarios:
Publicar un comentario