José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Lehen
kristauen artean talde eta lider desberdinen artean gatazkak eta tirabirak hasi
zirenean, norbaitek gogorarazi beharra sentitu zuen ezen Jesusen elkartean
Jesus bakarrik dela Artzain ona. Eta ez dela hura artzain bat gehiago, zinezkoa
baizik, benetakoa, guztiek eredutzat hartu beharrekoa.
Jesusen
irudi eder hau, Artzain ona alegia, bihotz-berritzeko deia da,
kristau-elkartean «artzain»
titulua bere egin nahi luketenei zuzendua. Jesusen antzeko den artzainak bere
ardiak bakarrik ditu gogoan, ez «du ihes
egiten» arazoen aurrean, ez «ditu bertan behera uzten». Aitzitik,
haien ondoan egongo da, defendatu egingo ditu, bereak eta bost jasaten du
haiengatik, «bizia arriskatzen du» haiengatik.
Aldi
berean, guztientzat haurride-elkartasunerako deia da irudi hori. Artzain Onak
«ezagutzen ditu» bere ardiak, eta ardiek «ezagutzen dute» hura. Hurbiltasun
hertsi hau, elkar ezagutze hau eta bihotzetiko elkartasun hau tarteko direla
bakarrik parteka dezake Artzain Onak bere bizia ardiekin. Elkartasun honetara
eta elkar ezagutze honetara behar dugu jo gaur egun ere Elizan.
Federako
oso errazak ez diren egun hauetan, inoiz ez bezala da premiazkoa indarrak
batzea, ebanjelio-irizpideak eta jarduteko ildo nagusiak elkarrekin bilatzea,
zein norabide sortzaile hartu jakiteko, geroari begira egin nahi dugun
ibilbidean.
Halaz guztiz, ez da hori gertatzen
ari. Soilik, elkartasunean bizitzeko dei konbentzionalak egiten dira, baina
elkarri entzuteko eta elkarrizketarako giroa sortze aldera urratsik egin gabe.
Aitzitik, gero eta handiagoak dira deskalifikazioak eta ezbaiak gotzainen eta
teologoen artean, joera desberdineko teologoen artean, ildo desberdineko
mugimenduen eta elkarteen artean, era guztiko taldeen eta «blog» en artean...
Agian, ordea, hau da gauzarik
tristeena: ikustea, egunetik egunera handituz doala hierarkiaren eta
kristau-herriaren arteko leizea. Ematen du bi mundu desberdinetan bizi direla.
Leku askotan, «artzainek» eta «ardiek» ozta-ozta dute elkar ezagutzen. Gotzain
askok nekez dute sintonizatzen fededunen egiazko premiekin, beharrezkoak
dituzten orientabidea eta arnasa eskaintzeko. Fededun askori zail gertatzen
zaio beren artzainekiko afektua eta ardura sentitzea, beren problemetatik urrun
daudela iruditzen zaielako.
Artzain Onaren Espirituaz beteak
diren fededunek bakarrik lagundu diezagukete hain beharrezkoa dugun
hurbiltasun-giroa sortzen, elkarri entzuteko, elkar errespetatzeko,
elkarrizketa apalerako giroa sortzen.
ACERCARNOS Y CONOCERNOS
José Antonio Pagola
Cuando
entre los primeros cristianos comenzaron los conflictos y disensiones entre
grupos y líderes diferentes, alguien sintió la necesidad de recordar que, en la
comunidad de Jesús, solo él es el Pastor bueno. No un pastor más, sino el
auténtico, el verdadero, el modelo a seguir por todos.
Esta
bella imagen de Jesús, Pastor bueno, es una llamada a la conversión, dirigida a
quienes reivindican el título de «pastores»
en la comunidad cristiana. El pastor que se parece a Jesús, solo piensa en sus
ovejas, no «huye» ante los
problemas, no las «abandona». Al contrario, está junto a ellas, las defiende,
se desvive por ellas, «expone su vida» buscando su bien.
Al
mismo tiempo, esta imagen es una llamada a la comunión fraterna entre todos. El
Buen Pastor «conoce» a sus ovejas y las ovejas le «conocen» a él. Solo desde
esta cercanía estrecha, desde este conocimiento mutuo y esta comunión de
corazón, el Buen Pastor comparte su vida con las ovejas. Hacia esta comunión y
mutuo conocimiento hemos de caminar también hoy en la Iglesia.
En
estos momentos no fáciles para la fe, necesitamos como nunca aunar fuerzas,
buscar juntos criterios evangélicos y líneas maestras de actuación para saber
en qué dirección hemos de caminar de manera creativa hacia el futuro.
Sin
embargo, no es esto lo que está sucediendo. Se hacen algunas llamadas
convencionales a vivir en comunión, pero no estamos dando pasos para crear un
clima de escucha mutua y diálogo. Al contrario, crecen las descalificaciones y
disensiones entre obispos y teólogos; entre teólogos de diferentes tendencias;
entre movimientos y comunidades de diverso signo; entre grupos y «blogs» de
todo género...
Pero,
tal vez, lo más triste es ver cómo sigue creciendo el distanciamiento entre la
jerarquía y el pueblo cristiano. Se diría que viven dos mundos diferentes. En
muchos lugares los «pastores» y las «ovejas» apenas se conocen. A muchos
obispos no les resulta fácil sintonizar con las necesidades reales de los
creyentes, para ofrecerles la orientación y el aliento que necesitan. A muchos
fieles les resulta difícil sentir afecto e interés hacia unos pastores a los
que ven alejados de sus problemas.
Solo
creyentes, llenos del Espíritu del Buen Pastor, pueden ayudarnos a crear el
clima de acercamiento, mutua escucha, respeto recíproco y diálogo humilde que
tanto necesitamos.
4 Pascua
- B
(Juan 10,11-18)
(Juan 10,11-18)
26 de
abril 2015
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