José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Ebanjelariak
dioenez, Jesusek Pedro, Santiago eta Joan berekin hartu eta mendi batera eraman
ditu aparte, eta «antzaldatu egin da haien aurrean». Gurutzeko dolorezko bere
zoriaz hitz egin izan dienean, aurka gogorkienik egin diotenak dira hiru
horiek.
Gainera, ideia zoro horiek Jesusi
burutik kentzen saiatu da Pedro. Santiago eta Joan anaiak Mesiasen erreinuan
lehen postuen eske joan zaizkio Jesusi. Hain juxtu, hiru horien aurrean antzaldatu da Jesus. Beste
inork baino premia handiagoa dute.
Pasadizoa, hainbat baliabide
sinbolikoz berregina, handiosa da. Jainkoaren beraren aintzaz «jantzirik»
aurkeztu zaie Jesus. Aldi berean, Elias eta Moises, tradizioaren arabera
herioari harrapatuak izan eta Jainkoaren ondoan bizi diren bi horiek, Jesusekin
solasean agertu zaizkie. Horrek guztiak Jesusen jainkozko izaera sumatzera
gonbidatzen gaitu, arerioek gurutzean josia, baina Jainkoak berpiztua.
Berez atera zaio Pedrori erreakzioa:
«Jauna, bai ondo gaudela hemen! Nahi
baduzu, hiru txabola egingo ditut: bata zuretzat, bestea Moisesentzat eta
hirugarrena Eliasentzat». Pedrok ez du ezer ulertu. Batetik, maila
berean eta pareko ezarri ditu Jesus alde batetik eta Elias eta Moises bestetik:
nori bere txabola. Bestetik, Jesusen bide latzari oztopo jarriz jarraitzen du:
Tabor mendiko aintzan atxiki nahi du Jesus, nekalditik eta Kalbarioko
gurutzetik urrun.
Jainkoak berak bideratuko du, ordea,
handikiro: «Nire Seme maitea da hau».
Ezin nahas daiteke beste inorekin. «Entzun berari», baita bere azkena piztuera izango duen gurutze-bideaz ari
denean ere.
Jesusek bakarrik bidaltzen du argia.
Gainerako guztiek -profeta eta irakasle, teologo eta hierarka, doktore eta
predikari- eguteran dugu aurpegia. Ez dugu nahastu behar Jesus
beste inorekin. Hura bakarrik da Seme maitea. Soilik haren
Hitza behar dugu entzun. Gainerakoenak harengana behar gaitu eraman.
Eta gaur berean ere hura entzun
beharra dugu, aldi honetako «gurutzea lepoan hartzeaz» mintzo zaigunean.
Arrakastak kalte egiten digu kristauoi. Are gehiago: gatazkarik, ukorik eta
gurutzerik gabe, Jesusekiko eta haren erreinuaren egitasmoarekiko leial izatea
posible dela pentsatzeraino eraman gaitu. Kristau «gurutzeratu» bezala
bizitzeko ahalbide gehiago dugu gaur egun. On eginen digu horrek. Geure kristau-nortasuna
berreskuratzen lagunduko digu.
NO CONFUNDIR A NADIE CON JESÚS
José Antonio Pagola
Según
el evangelista, Jesús toma consigo a Pedro, Santiago y Juan, los lleva aparte a
una montaña, y allí «se transfigura delante de ellos». Son los tres discípulos
que, al parecer, ofrecen mayor resistencia a Jesús cuando les habla de su
destino doloroso de crucifixión.
Pedro
ha intentado incluso quitarle de la cabeza esas ideas absurdas. Los hermanos
Santiago y Juan le andan pidiendo los primeros puestos en el reino del Mesías.
Ante ellos precisamente se transfigurará Jesús. Lo necesitan más que nadie.
La
escena, recreada con diversos recursos simbólicos, es grandiosa. Jesús se les
presenta «revestido» de la gloria del mismo Dios. Al mismo tiempo, Elías y
Moisés, que según la tradición, han sido arrebatados a la muerte y viven junto
a Dios, aparecen conversando con él. Todo invita a intuir la condición divina
de Jesús, crucificado por sus adversarios, pero resucitado por Dios.
Pedro
reacciona con toda espontaneidad: «Señor,
¡qué bien se está aquí! Si quieres, haré tres tiendas: una para ti, otra para
Moisés y otra para Elías». No ha entendido nada. Por una parte,
pone a Jesús en el mismo plano y al mismo nivel que a Elías y Moisés: a cada
uno su tienda. Por otra parte, se sigue resistiendo a la dureza del camino de
Jesús; lo quiere retener en la gloria del Tabor, lejos de la pasión y la cruz
del Calvario.
Dios
mismo le va a corregir de manera solemne: «Este
es mi Hijo amado». No hay que confundirlo con nadie. «Escuchadle a él», incluso cuando os
habla de un camino de cruz, que termina en resurrección.
Solo
Jesús irradia luz. Todos los demás, profetas y maestros, teólogos y jerarcas,
doctores y predicadores, tenemos el rostro apagado. No hemos de confundir a
nadie con Jesús. Solo él es el Hijo amado. Su Palabra es la única que hemos de
escuchar. Las demás nos han de llevar a él.
Y
hemos de escucharla también hoy, cuando nos habla de «cargar la cruz» de estos
tiempos. El éxito nos hace daño a los cristianos. Nos ha llevado incluso a
pensar que era posible una Iglesia fiel a Jesús y a su proyecto del reino, sin
conflictos, sin rechazo y sin cruz. Hoy se nos ofrecen más posibilidades de
vivir como cristianos «crucificados». Nos hará bien. Nos ayudará a recuperar
nuestra identidad cristiana.
2 Cuaresma
- B
(Marcos 9,2-10)
(Marcos 9,2-10)
01 de marzo
2015
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