José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Profeta
ibiltari bezala ari zuen jarduera bizian, beti arduratu zen Jesus Jainkoarekin
harremanak izateaz isiltasunean eta bakardadean. Zirrara sakona eragin zuen
Jesusen ohitura baten oroitzapena gorde digute ebanjelioek: gauez bakardadera
joan ohi zen Jesus otoitz egiteko.
Markosek
dakarren pasarteak Jesusentzat otoitza zer den ulertzen laguntzen digu.
Bezperan lan gogorra izan du. «Gaixo asko
sendatu zituen» Jesusek. Handia izan da arrakasta. Txunditurik dago
Kafarnaum: «Herri guztiak inguratu zuen»
Jesus. Hartaz mintzo dira denak.
Gau
horretan berean, goizaldera, goizeko hirurak eta seiak bitartean, jaiki eta,
ikasleei ezer esan gabe, eremura joan da Jesus. «Otoitz egiten hasi zen han». Aitarekin egon beharra sentitu
du. Ez du nahi arrakastaren haizeak burua nahas diezaion. Aitaren gogoa nahi du
soil-soilik: egin beharra duen bidea ondo ezagutu.
Jesus
beren artean ez izateaz harriturik, Simon eta lagunak haren bila joan dira. Ez
zaie inporta hark Jainkoarekin ari duen solasa etetea. Berekin eutsi nahi
diote: «Mundu guztia zure bila dabil».
Baina Jesusek ez dio inori uzten, kanpotik bera programa dezan. Bere Aitaren
egitasmoa bakarrik du gogoan. Ez du ezerk, ez inork apartaraziko bere bidetik.
Ez
du gogorik bere arrakastaz gozatze aldera, Kafarnaumen gelditzeko. Ez du amore
emango herri gogo-bero horren aurrean. Bada artean Jainkoaren Berri Ona entzun
ez duen herrixkarik: «Goazen... haietan ere
hots egitera».
Gaur
egungo kristautasunean hau da alderdirik baikorrenetako bat: Jainkoarekiko
komunikazioa, isiltasuna eta gogoeta egin beharra esnatzen ari dela ikustea.
Kristaurik argienek eta arduratsuenek era kontenplaziozkoagoan bizitzera eraman
nahi dute Eliza.
Premia
estukoa da hori. Kristauok, oro har, ez dakigu Aitarekin bakarrik egoten.
Teologoak, predikariak eta katekistak asko mintzo gara Jainkoaz, baina gutxi
mintzo gara harekin. Jesusen etsenplua aspaldi ahaztua da. Parrokietan
lan-bilera asko egiten da, baina ez dakigu bakardadera jotzen, Jainkoaren
aurrean atseden hartu eta geure burua bakeaz betetzeko.
Gero eta gutxiago gara gauza gehiago
egiteko. Hor dago arriskua: jardun beharraren jardunean, higaduran eta
barne-hustasunean erortzeko. Halere, arazoa ez datza egunbehar asko izatean,
baizik haiei aurre egin ahal izateko espiritu-indarra izatean.
RETIRARSE A ORAR
José Antonio Pagola
En
medio de su intensa actividad de profeta itinerante, Jesús cuidó siempre su
comunicación con Dios en el silencio y la soledad. Los evangelios han
conservado el recuerdo de una costumbre suya que causó honda impresión: Jesús
solía retirarse de noche a orar.
El
episodio que narra Marcos nos ayuda a conocer lo que significaba la oración
para Jesús. La víspera había sido una jornada dura. Jesús «había curado a muchos enfermos». El
éxito había sido muy grande. Cafarnaúm estaba conmocionada: «La población entera se agolpaba» en
torno a Jesús. Todo el mundo hablaba de él.
Esa
misma noche, «de madrugada»,
entre las tres y las seis de la mañana, Jesús se levanta y, sin avisar a sus
discípulos, se retira al descampado. «Allí
se puso a orar». Necesita estar a solas con su Padre. No quiere
dejarse aturdir por el éxito. Solo busca la voluntad del Padre: conocer bien el
camino que ha de recorrer.
Sorprendidos
por su ausencia, Simón y sus compañeros corren a buscarlo. No dudan en
interrumpir su diálogo con Dios. Solo quieren retenerlo: «Todo el mundo te busca». Pero Jesús no
se deja programar desde fuera. Solo piensa en el proyecto de su Padre. Nada ni
nadie lo apartará de su camino.
No
tiene ningún interés en quedarse a disfrutar de su éxito en Cafarnaúm. No
cederá ante el entusiasmo popular. Hay aldeas que todavía no han escuchado la Buena Noticia de
Dios: «Vamos... para predicar también allí».
Uno
de los rasgos más positivos en el cristianismo contemporáneo es ver cómo se va
despertando la necesidad de cuidar más la comunicación con Dios, el silencio y
la meditación. Los cristianos más lúcidos y responsables quieren arrastrar a la Iglesia de hoy a vivir de
manera más contemplativa.
Es
urgente. Los cristianos, por lo general, ya no sabemos estar a solas con el
Padre. Los teólogos, predicadores y catequistas hablamos mucho de Dios, pero
hablamos poco con él. La costumbre de Jesús se olvidó hace mucho tiempo. En las
parroquias se hacen muchas reuniones de trabajo, pero no sabemos retirarnos
para descansar en la presencia de Dios y llenarnos de su paz.
Cada
vez somos menos para hacer más cosas. Nuestro riesgo es caer en el activismo,
el desgaste y el vacío interior. Sin embargo, nuestro problema no es tener
muchos problemas, sino no tener la fuerza espiritual necesaria para
enfrentarnos a ellos.
5 Tiempo Ordinario - B
(Marcos 1,29-39)
(Marcos 1,29-39)
8 de febrero 2015
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