José Antonio Pagola. Itzultzailea: Dionisio Amundarain
Harrigarria da pasadizoa, eta hunkigarria. «Sinagogan» gertatu da guztia,
ofizialki Legea irakatsi ohi duten lekuan, eta irakasle baimenduek irakatsi ohi
duten moduan. «Larunbatean» gertatu da, beren buruzagien iruzkinak entzuteko
judu betetzaileak bildu ohi diren egunean. Ingurumari horretan ekin dio
Jesusek, lehenengo aldiz, «irakasteari».
Ez da ezer esaten haren hitzen edukiaz. Hemen ez da hori axola duena,
baizik Jesusen esku-hartzeak sortu duen zirrara. Harridura eragin du, eta
mirespena. Jendeak harengan zerbait berezia sumatu du, ordu arteko beren maisu
erlijiosoengan ez bezalako zerbait: Jesusek «ez du irakasten lege-maisuek
bezala, baizik aginpidez».
Doktoreek erakundearen izenean irakasten dute. Tradizioei atxikitzen
zaizkie. Behin eta berriz aipatzen dituzte iraganeko maisu ospetsuak. Legea
ofizialki interpretatzeko duten eginkizunetik datorkie beren aginpidea.
Bestelakoa da Jesusen aginpidea. Ez dator erakundetik. Ez da tradizioan
oinarritzen. Beste bat da honen iturria. Jainkoaren Espiritu bizi-emaileaz
betea da.
Berehala egiaztatu ahal izango dute. Ustekabean, deabruak hartua den batek
garrasika eten du Jesusen irakaspena. Ezin jasan du hau. Izutua dago: «Gu
suntsitzea etorri al zara?» Gizon hari ondo zihoakion lege-maisuen
irakaspena entzutea. Zergatik sentitu du orain bere burua mehatxatua?
Jesus ez dator inor suntsitzera. Hain juxtu, haren «aginpidea» jendeari
bizia ematean datza. Haren irakaspenak gizatartu egiten du jendea, eta askatu
esklabotzatik. Jainkoagan konfiantza izateko gonbit dira haren hitzak. Barnea
oinazetua duen gizon harentzat albiste ona da berez Jesusen mezua. Jesusek
gizona sendatu duenean, harriduraz dio jendeak: «aginpidez irakaste hau
gauza berria da».
Inkestek diote, Elizaren hitza aginpidea eta sinesgarritasuna galtzen ari
dela. Ez da aski agintari bezala hitz egitea, Jainkoaren Berri Ona hots egin
ahal izateko. Ez da aski tradizioa zuzen transmititzea, bihotza fedearen pozera
ireki ahal izateko. Premiazkoa ezinbestean irakasteko jarrera berria
da.
Ez gara «lege-maisu», baizik Jesusen ikasle. Haren mezua behar dugu eman,
eta ez geure tradizioak. Bizia sendatuz behar dugu irakatsi, eta ez jendeari
kaskoa ideologiaz betez. Jesusen Espiritua behar dugu hots egin, eta ez geure
teologiak.
UN ENSEÑAR NUEVO
José Antonio
Pagola
El episodio es
sorprendente y sobrecogedor. Todo ocurre en la «sinagoga», el lugar donde se
enseña oficialmente la Ley,
tal como es interpretada por los maestros autorizados. Sucede en «sábado», el
día en que los judíos observantes se reúnen para escuchar el comentario de sus
dirigentes. Es en este marco donde Jesús comienza por vez primera a «enseñar».
Nada se dice del
contenido de sus palabras. No es eso lo que aquí interesa, sino el impacto que
produce su intervención. Jesús provoca asombro y admiración. La gente capta en
él algo especial que no encuentra en sus maestros religiosos: Jesús «no
enseña como los escribas, sino con autoridad».
Los letrados
enseñan en nombre de la institución. Se atienen a las tradiciones. Citan una y
otra vez a maestros ilustres del pasado. Su autoridad proviene de su función de
interpretar oficialmente la
Ley. La autoridad de Jesús es diferente. No viene de la
institución. No se basa en la tradición. Tiene otra fuente. Está lleno del
Espíritu vivificador de Dios.
Lo van a poder
comprobar enseguida. De forma inesperada, un poseído interrumpe a gritos su
enseñanza. No la puede soportar. Está aterrorizado: «¿Has venido a acabar
con nosotros?» Aquel hombre se sentía bien al escuchar la enseñanza de los
escribas. ¿Por qué se siente ahora amenazado.
Jesús no viene a
destruir a nadie. Precisamente su «autoridad» está en dar vida a las personas.
Su enseñanza humaniza y libera de esclavitudes. Sus palabras invitan a confiar
en Dios. Su mensaje es la mejor noticia que puede escuchar aquel hombre
atormentado interiormente. Cuando Jesús lo cura, la gente exclama: «este
enseñar con autoridad es nuevo».
Los sondeos
indican que la palabra de la
Iglesia está perdiendo autoridad y credibilidad. No basta
hablar de manera autoritaria para anunciar la Buena Noticia de
Dios. No es suficiente transmitir correctamente la tradición para abrir los
corazones a la alegría de la fe. Lo que necesitamos urgentemente es un
enseñar nuevo.
No somos
«escribas», sino discípulos de Jesús. Hemos de comunicar su mensaje, no
nuestras tradiciones. Hemos de enseñar curando la vida, no adoctrinando las
mentes. Hemos de anunciar su Espíritu, no nuestras teologías.
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