Oso xaloa ematen duen
arren, karga eztandagarria du talentuen parabolak. Harrigarriro, «hirugarren
morroia» inolako egintza txarrik egin gabe gaitzetsi du nagusiak. Bere oker
bakarra morroiak «ezer ez egitea» izan du: ez du arriskatu bere talentua, ez
dio fruiturik kendu, leku seguru batean gorde du bere hartan.
Argia da Jesusen mezua. Ez
kontserbatismoari, bai sormenari. Ez bizitza agor bati, bai Jainkoari emandako
erantzun eginkor bati. Ez segurtasun-obsesioari, bai mundua aldarazteko
ahalegin arriskutsuari. Ez konformismoan hesitutako fedeari, bai lan
konprometituari, Jainkoaren erreinuari bideak urratzeko.
Jesusen jarraitzaileen bekatu handia
izan liteke hari era sortzailean jarraitzeko arriskurik ez hartzea.
Esanguratsua da urtetan eta urtetan kristauen artean erabili izan den
hizkuntza, ikusteko, zertan ardaztu izan dugun geure arreta: fedearen gordailua
gorde; tradizioa gorde; ohitura onak gorde; grazia gordeko; bokazioa gorde…
Kontserbatismoaren tentazio hau
indartsuagoa izan ohi da krisi erlijiosoaren boladetan. Erraz gertatzen da
orduan ortodoxia kontrolatu beharra, diziplina eta araudia sendotu beharra;
Elizako izatea segurtatu beharra… Dena izan daiteke ulergarri, baina ez al da
izaten askotan ebanjelioa desitxuratzeko eta Espirituaren sormena izozteko era
bat?
Gidari erlijioentzat eta
kristau-elkarteentzat gauza errazagoa izan liteke iraganetik jasotako bideak
«errepikatzea» era aspergarri batean, kasurik egin gabe gizaki modernoaren
galderei, kontraesanei eta planteamenduei; baina zertako izango genuke on geure
lan hori guztia, gai ez bada argia eta esperantza emateko, gaur eguneko
gizon-emakumeek bizi dituzten problemei eta sufrimenei?
Gaur egun Eliza barruan zaindu behar
dugun jarrerari ez dagozkio izen hauek, ez «zuhurtzia», ez «iraganarekiko
leialtasuna», ez «amore ematea»… Ostera, beste izen batzuk dagozkio: «bilatzeko
sortzailea», «ausardia», «arriskatzeko gaitasuna», dena berri egin dezakeen
«Espirituari entzutea».
Beste hau izan liteke, ordea,
gauzarik larriena: parabolako morroiari gertatu zaion bezala, guk ere uste
izatea, Jainkoari leial erantzuten ari garela geure kontserbatismo-jarreraz,
egiaz egiten ari garena hark espero duenari huts egitea delarik. Gaur egun,
Elizan egin beharreko zereginik garrantzizkoena, ez da iragana gordetzea,
baizik Jesusen Berri Ona komunikatzen jakitea, inoiz ez bezalako kanbio
sozio-kulturalak bizitzen ari den gizartean.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
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2017ko azaroaren 19a
Urteko 33. igandea A
Mateo 25,14-30
BÚSQUEDA CREATIVA
A pesar de su aparente inocencia, la
parábola de los talentos encierra una carga explosiva. Sorprendentemente, el
“tercer siervo” es condenado sin haber cometido ninguna acción mala. Su único
error consiste en “no hacer nada”: no arriesga su talento, no lo hace
fructificar, lo conserva intacto en un lugar seguro.
El mensaje de Jesús es claro. No al
conservadurismo, sí a la creatividad. No a una vida estéril, sí a la respuesta
activa a Dios. No a la obsesión por la seguridad, sí al esfuerzo arriesgado por
transformar el mundo. No a la fe enterrada bajo el conformismo, sí al trabajo
comprometido en abrir caminos al reino de Dios.
El gran pecado de los seguidores de
Jesús puede ser siempre el no arriesgarnos a seguirlo de manera creativa. Es
significativo observar el lenguaje que se ha empleado entre los cristianos a lo
largo de los años para ver en qué hemos centrado con frecuencia la atención:
conservar el depósito de la fe; conservar la tradición; conservar las buenas
costumbres; conservar; la gracia; conservar la vocación...
Esta tentación de conservadurismo es
más fuerte en tiempos de crisis religiosa. Es fácil entonces invocar la
necesidad de controlar la ortodoxia, reforzar la disciplina y la normativa;
asegurar la pertenencia a la
Iglesia... Todo puede ser explicable, pero ¿no es con
frecuencia una manera de desvirtuar el evangelio y congelar la creatividad del
Espíritu?
Para los dirigentes religiosos y los
responsables de las comunidades cristianas puede ser más cómodo “repetir” de
manera monótona los caminos heredados del pasado, ignorando los interrogantes,
las contradicciones y los planteamientos del hombre moderno, pero ¿de qué sirve
todo ello si no somos capaces de transmitir luz y esperanza a los problemas y
sufrimientos que sacuden a los hombres y mujeres de nuestros días?
Las actitudes que hemos de cuidar hoy
en el interior de la Iglesia
no se llaman “prudencia”, “fidelidad al pasado”, “resignación”... Llevan más
bien otro nombre: “búsqueda creativa”, “audacia”, “capacidad de riesgo”,
“escucha al Espíritu” que todo lo hace nuevo.
Lo más grave puede ser que, lo mismo
que le sucedió al tercer siervo de la parábola, también nosotros creamos que
estamos respondiendo fielmente a Dios con nuestra actitud conservadora, cuando
estamos defraudando sus expectativas. El principal quehacer de la Iglesia hoy no puede ser
conservar el pasado, sino aprender a comunicar la Buena Noticia de
Jesús en una sociedad sacudida por cambios socioculturales sin precedentes.
José
Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
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19 de noviembre de 2017
33
Tiempo ordinario(A)
Mateo
25, 14-30
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