Duela urte batzuk, alemaniar teologo handi bat, Karl Rahner, ausartu zen
esatera ezen gaur egungo Elizak «bere eskastasun espirituala» duela bere
arazorik nagusiena eta premiazkoena. Hona haren hitzak: Elizaren benetako arazoa
da «gero eta neurri handiagoan etsirik eta asper-asper eginik jarraitzen duela
eskastasun espiritual baten ohiko bideetan barna».
Arazoa larritu besterik ez
da egin azken hamarkada hauetan. Ezer gutxirako izan dira erakundeak
berrindartzea, liturgia onik gordetzea edo ortodoxia zaintzea. Kristau askoren
bihotzean itzaliz doa Jainkoaren barne-esperientzia.
Gizarte modernoak
«kanpoaldea» hobestera jo du. Den-denak gonbidatzen gaitu azaletik bizitzera.
Den-denak eragiten digu presaka ibiltzera, ia arretarik jarri gabe ezertan eta
inorengan. Bakeak ez du jada zirrizturik aurkitzen gure bihotz barnera
sartzeko. Ia beti, bizitzaren gainazalean bizi gara. Ahazten ari zaigu zer den
bizitza barnetik ahogozatzea. Gizakoi izateko, gure bizitzari funtsezko alderdi
bat falta zaio: barnetasuna.
Tristea da ikustea,
kristau-elkarteetan ere ez dakigula zaintzen eta eragiten barne bizitza. Jende
askok ez daki zer den bihotzaren isiltasuna, ez da adierazten fedea bihotz
barnean bizitzen. Barne esperientziarik ez dugula, geure arimaz ahazturik
jarraitzen dugu existitzen: hitzak belarriz entzunez, otoitzak ezpainez esanez,
bihotza urrun dugularik.
Elizan asko hitz egiten da
Jainkoaz, baina non eta noiz entzuten dugu fededunok Jainkoaren presentzia
isila geure bihotzaren hondoenean? Non eta noiz egiten diogu harrera
Berpiztuaren Espirituari geure barnean? Noiz bizi ohi dugu elkartasun-giroa
Jainkoaren Misterioarekin geure bihotz-barnean?
Jainkoaren Espirituari
harrera egiteak esan nahi du, alde batera utzi dugula gugandik urrun eta
gugandik kanpo dagoela uste dugun Jainkoari hitz egitea, eta gai bihurtu garela
bihotzaren isiltasunean mintzo zaigun Jainkoari entzuteko. Esan nahi du, utzi
egin diogula Jainkoaz adimenaz bakarrik pentsatzeari, eta ikasi dugula Jainkoa
geure izatearen zokoenean sumatzen.
Jainkoaz dugun barne
esperientzia honek, egiazkoa eta zehatza den honek, eraldatu egiten du gure
fedea. Harriturik gelditzen zara pentsatzean: nolatan bizi izan naiz, gero, hau
guztia lehenago aurkitu gabe? Orain badakizu zergatik den posible sinestea
kultura sekularizatu baten barruan bizi zarela ere. Orain barne poz berri eta
desberdin bat sentitzen dugu. Uste dut, oso nekez mantendu daitekeela luzaroan
Jainkoarekiko fedea, gaur egungo bizitza zalapartatsu eta arinan, atzeman gabe,
modu apal eta xume batean bada ere, nolabaiteko barne esperientzia bat
Jainkoaren Misterioaz.
Jose
Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Hartu parte Jainkoaz barne
esperientzia
zabaltzen. Bidali hau.
2014ko ekainaren 8a
Mendekoste igandea A
Joan 20,19-23
VIVIR A DIOS DESDE DENTRO
Hace algunos
años, el gran teólogo alemán, Karl Rahner, se atrevía a afirmar que
el principal y
más urgente problema de la
Iglesia de nuestros tiempos es su
“mediocridad
espiritual”. Estas eran sus palabras: el verdadero problema de la Iglesia
es “seguir
tirando con una resignación y un tedio cada vez mayores por los caminos
habituales de
una mediocridad espiritual”.
El problema no
ha hecho sino agravarse estas últimas décadas. De poco han
servido los
intentos de reforzar las instituciones, salvaguardar la liturgia o vigilar la
ortodoxia. En el
corazón de muchos cristianos se está apagando la experiencia interior
La sociedad
moderna ha apostado por “lo exterior”. Todo nos invita a vivir desde fuera.
Todo nos presiona para movernos con prisa, sin apenas detenernos en nada ni en
nadie. La paz ya no encuentra resquicios para penetrar hasta nuestro
corazón. Vivimos
casi siempre en la corteza de la vida. Se nos está olvidando lo que es
saborear la vida
desde dentro. Para ser humana, a nuestra vida le falta una dimensión esencial: la
interioridad.
Es triste
observar que tampoco en las comunidades cristianas sabemos cuidar y
promover la vida
interior. Muchos no saben lo que es el silencio del corazón, no se
enseña a vivir
la fe desde dentro. Privados de experiencia interior, sobrevivimos
olvidando
nuestra alma: escuchando palabras con los oídos y pronunciando oraciones
con los labios,
mientras nuestro corazón está ausente.
En la Iglesia se habla mucho de
Dios, pero, ¿dónde y cuándo escuchamos los
creyentes la
presencia callada de Dios en lo más hondo del corazón? ¿Dónde y cuándo
acogemos el
Espíritu del Resucitado en nuestro interior? ¿ Cuándo vivimos en
comunión con el
Misterio de Dios desde dentro?
Acoger al
Espíritu de Dios quiere decir dejar de hablar solo con un Dios al que
casi siempre
colocamos lejos y fuera de nosotros, y aprender a escucharlo en el
silencio del
corazón. Dejar de pensar a Dios solo con la cabeza, y aprender a percibirlo
en los más
íntimo de nuestro ser.
Esta experiencia
interior de Dios, real y concreta, transforma nuestra fe. Uno
se sorprende de
cómo ha podido vivir sin descubrirla antes. Ahora sabe por qué es
posible creer
incluso en una cultura secularizada. Ahora conoce una alegría interior
nueva y
diferente. Me parece muy difícil mantener por mucho tiempo la fe en Dios en
medio de la
agitación y frivolidad de la vida moderna, sin conocer, aunque sea de
manera humilde y
sencilla, alguna experiencia interior del Misterio de Dios.
José Antonio
Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Contribuye a
difundir la experiencia interior de
8 de junio de
2014
Pentecostés(A)
Juan 20, 19-23
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