Dirua, erabateko
idolo bihurtua den hori da Jesusentzat etsairik handiena, Jainkoak duinago,
zuzenago eta solidarioago nahi duen mundu honentzat. Hogei mende dira jada,
Galileako Profetak salatu zuela: Gizadiak Diruari eskainitako kultua izango
duela beti oztoporik handiena, elkar bizitza gizakoiago baterantz jo ahal
izateko.
Guztizkoa da Jesusen logika: «Ezin izan zarete Jainkoaren eta Diruaren
zerbitzari». Jainkoa ezin izan da errege munduan, ezin izan da guztien
Aita, baldin eta zuzentasuna exijitzen ez bada bizitza duin batetik baztertuak
direnentzat. Horregatik, Jainkoak nahi duen mundu gizakoiago horrentzat ezin
lan egin dute, aberastasunak metatzeko irrikak harturik, jenderik ahulena
baztertu eta goseari eta miseriari emanik uzten duen ekonomia bat sustatzen
dutenak.
Txundigarria da Frantzisko aita
santuarekin gertatzen ari dena. Komunikabideek eta interneten zirkulatzen duten
sare sozialek Frantziskoren keinurik txikienen berri xehetasun-mota oroz ematen
digute; baina ezkutatu egiten dute, era lotsagarrian, Gizadi osoari egiten dion
deiadarrik premiazkoen hau: «Ez borobil bat ekonomia baztertzaile eta zital
bati. Hiltzailea da ekonomia hori».
Alabaina, Frantziskok ez du
argudiatze luzeen beharrik, ezta analisi sakonen beharrik ere, bere pentsaera
adierazteko. Gai da bere haserrea hitz argi eta adierazkorrez laburtzeko;
edozein teleberriren albistegiren lerroburu edota edozein lurraldetako
prentsaren titulu nagusi izan litezkeen hitzez, alegia. Adibide batzuk, soilik.
«Ezin onar liteke albiste ez izatea
adineko pertsona bat hotzak hiltzea kale gorrian eta, aldiz, albiste izatea
burtsak bi puntuz behera egin izana. Bazterketa da hori. Ezin onar liteke
janaria botatzea, goseak dagoen jenderik baden bitartean. Zitalkeria da hori».
«Aurpegirik gabeko eta zinezko
helburu gizatarrik gabeko ekonomia baten diktadurapean» bizi gara. Ondorioz,
«gutxi batzuen irabaziak esponentzialki hazten diren bitartean, gehiengoen
irabaziak gero eta beherago doaz gutxiengo zoriontsu horren ongizatearen
aldean».
«Ongizatearen kulturak anestesiatu,
sorgortu egiten gaitu, eta ez gara lasai gelditzen, baldin eta merkatuak artean
erosi ez dugun zerbait eskaintzen badigu; eta, ahalbide faltaz hegoak ebakirik
gelditu diren beste bizitza horiek ezertan erasaten ez diguten ikuskari huts
gertatzen zaizkigu».
Frantziskok berak esana duenez,
«mezu hau ez da marxismoa, baizik Ebanjelio hutsa». Gure kristau-elkarteetan
etengabeko oihartzuna izan beharko lukeen mezu bat da. Horren kontrakoa,
Frantziskok esaten digun beste honen seinale izan liteke: «Besteen garrasiez
errukitzeko ezgai bihurtzen ari gara, ez dugu jada negarrik egiten gainerakoen
dramaren aurrean».
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Zabaldu Jesusen Ebanjelioa. Bidali hau.
2014ko martxoaren 2a
Urteko 8. igandea A
Mateo 6,24-34
NO A LA
IDOLATRÍA DEL DINERO
La lógica de Jesús es aplastante: “No
podéis servir a Dios y al Dinero”. Dios no puede reinar en el mundo y ser
Padre de todos, sin reclamar justicia para los que son excluidos de una vida
digna. Por eso, no pueden trabajar por ese mundo más humano querido por Dios
los que, dominados por el ansia de acumular riqueza, promueven una economía que
excluye a los más débiles y los abandona en el hambre y la miseria.
Es sorprendente lo que está sucediendo
con el Papa Francisco. Mientras los medios de comunicación y las redes sociales
que circulan por internet nos informan, con toda clase de detalles, de los
gestos más pequeños de su personalidad admirable, se oculta de modo vergonzoso
su grito más urgente a toda la
Humanidad: “No a una economía de la exclusión y la iniquidad. Esa economía mata”.
Sin embargo, Francisco no necesita
largas argumentaciones ni profundos análisis para exponer su pensamiento. Sabe
resumir su indignación en palabras claras y expresivas que podrían abrir el
informativo de cualquier telediario, o ser titular de la prensa en cualquier
país. Solo algunos ejemplos.
“No puede ser que no sea noticia que
muera de frío un anciano en situación de la calle y que sí lo sea la caída de
dos puntos en la bolsa. Eso es exclusión.
No se puede tolerar que se tire comida cuando hay gente que pasa hambre. Eso es
iniquidad”.
Vivimos “en la dictadura de una
economía sin rostro y sin un objetivo verdaderamente humano”. Como
consecuencia, “mientras las ganancias de unos pocos crecen exponencialmente,
las de la mayoría se quedan cada vez más lejos del bienestar de esa minoría
feliz”.
“La cultura del bienestar nos
anestesia, y perdemos la calma si el mercado ofrece algo que todavía no hemos
comprado, mientras todas esa vidas truncadas por falta de posibilidades nos
parecen un espectáculo que de ninguna manera nos altera”.
Como ha dicho él mismo: “este mensaje
no es marxismo sino Evangelio puro”. Un mensaje que tiene que tener eco
permanente en nuestras comunidades cristianas. Lo contrario podría ser signo de
lo que dice el Papa: “Nos estamos volviendo incapaces de compadecernos de los
clamores de los otros, ya no lloramos ante el drama de los demás”.
José
Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
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2 de marzo de 2014
8
Tiempo ordinario (A)
Mateo
6, 24-34
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