Jesus Nainera iritsi
da, herrixka horretan gertaera triste bat bizi dute. Hontan, Jesus bidez dator,
ikasleak eta jendetza handi bat bidelagun dituela. Hileta-segizioa irten da
herrixkatik hilerrirantz. Ama alargun bat, auzokoak lagun, bere seme bakarrari
lur ematera doa.
Hitz gutxitan, emakume horren egoera
tragikoa deskribatuko digu Lukasek. Alarguna da, ez du gizonezkoek kontrolatzen
duten gizarte hartan zainduko eta babestuko lukeen senarrik. Seme bakarra zuen,
baina hau ere hil zaio. Emakumeak ez du ezer esaten. Soilik, negar egiten du.
Zer izango da hartaz?
Ustekabekoa izan da topo egitea.
Nainen ere Jainkoaren Berri Ona hots egitera zetorren Jesus. Nola
erreakzionatuko du orain? Kontakizunaren arabera, «Jaunak begiratu zion, hunkitu zen eta esan zion: Ez dezazula negarrik
egin». Nekez deskriba daiteke hobeto Jainkoaren errukiaren Profeta.
Emakumea ez du ezaguna, baina astiro
jarri zaio begira. Jabetu da haren minaz eta bakardadeaz, eta hezurretaraino
hunkitu da. Emakume hura lur joa ikustea bihotzeraino iritsi zaio. Bat-batekoa
izan da Jesusen erreakzioa: «Ez dezazula negarrik egin». Jesusek ezin ikusi du
inor ere negarrez. Esku hartu beharra du.
Ez da hasi buruari jiraka.
Hilkutxara hurbildu, segizioa geldiarazi eta hildakoari diotso: «Mutikoa, hiri
ari natzaik, jaiki hadi». Gaztea zutitu eta hitz egiten hasi denean, Jesusek «amari eman dio», negar egiteari utz
diezaion. Elkarrekin dira berriro ama-semeak. Ama ez da jada bakarrik egongo.
Gauza xume dirudi honek guztiak.
Kontakizunak ez du azpimarratu Jesusek egin berria duenaren mirarizko alderdia.
Soilik, hartan Jainkoaren errebelazioa ikustera gonbidatzen ditu irakurleak,
errukiaren Misterio eta biziaren Indar den aldetik, herioaren beraren
eskuetatik libratzeko gai den aldetik. Jainkoaren errukiak du bihurtzen Jesus
hain sentibera jendearen sufrimenduaren aurrean.
Ahalik eta lasterren berreskuratu
beharra dugu Elizan errukia, Jesusen jarraitzaileen biziera berezi bezala. Izen
ona galarazi dion sentimendu- eta moraltasun-gexala darion ikusmoldetik
liberatu beharra dugu errukia. Zuzentasuna berekin duen errukia da Jesusen
agindu handia: «Izan errukitsu zuen Aitak duen errukiaz».
Inoiz baino beharrezkoagoa dugu gaur
egun erruki hau. Botere-mailatik, beste edozein gauza hartzen da kontuan
biktimen sufrimendua baino lehen. Mindunik eta galtzailerik ez balego bezala
jokatu ohi da. Jesusen elkarteetatik haserre handi baten garrasiak atera behar
du: errugabeen sufrimendua aintzat hartu behar da; ezin onartu da gizartean gauza
normala bailitzan, zeren onartezina baitu Jainkoak. Hark ez du ikusi nahi inor
ere negarrez.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Eman Jesusen bedeinkazioaren berri.
Bidali hau.
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2013ko ekainaren 9a
Urteko 10. Igandea C
Lukas 7,11-17
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EL
SUFRIMIENTO HA DE SER TOMADO EN SERIO
Jesús
llega a Naín cuando en la pequeña aldea se está viviendo un hecho muy triste.
Jesús viene del camino, acompañado de sus discípulos y de un gran gentío. De la
aldea sale un cortejo fúnebre camino del cementerio. Una madre viuda,
acompañada por sus vecinos, lleva a enterrar a su único hijo.
En
pocas palabras, Lucas nos ha descrito la trágica situación de la mujer. Es una
viuda, sin esposo que la cuide y proteja en aquella sociedad controlada por los
varones. Le quedaba solo un hijo, pero también éste acaba de morir. La mujer no
dice nada. Solo llora su dolor. ¿Qué será de ella?
El
encuentro ha sido inesperado. Jesús venía a anunciar también en Naín la Buena Noticia de
Dios. ¿Cuál será su reacción? Según el relato, “el Señor la miró, se
conmovió y le dijo: No llores”. Es difícil describir mejor al Profeta de la
compasión de Dios.
No
conoce a la mujer, pero la mira detenidamente. Capta su dolor y soledad, y se
conmueve hasta las entrañas. El abatimiento de aquella mujer le llega hasta
dentro. Su reacción es inmediata: “No llores”. Jesús no puede ver a nadie
llorando. Necesita intervenir.
No
lo piensa dos veces. Se acerca al féretro, detiene el entierro y dice al
muerto: “Muchacho, a ti te lo digo, levántate”. Cuando el joven se reincorpora
y comienza a hablar, Jesús “lo entrega a su madre” para que deje de
llorar. De nuevo están juntos. La madre ya no estará sola.
Todo
parece sencillo. El relato no insiste en el aspecto prodigioso de lo que acaba
de hacer Jesús. Invita a sus lectores a que vean en él la revelación de Dios
como Misterio de compasión y Fuerza de vida, capaz de salvar incluso de la
muerte. Es la compasión de Dios la que hace a Jesús tan sensible al sufrimiento
de la gente.
En
la Iglesia
hemos de recuperar cuanto antes la compasión como el estilo de vida propio de
los seguidores de Jesús. La hemos de rescatar de una concepción sentimental y
moralizante que la ha desprestigiado. La compasión que exige justicia es el
gran mandato de Jesús: “Sed compasivos como vuestro Padre es compasivo”.
Esta
compasión es hoy más necesaria que nunca. Desde los centros de poder, todo se
tiene en cuenta antes que el sufrimiento de las víctimas. Se funciona como si
no hubiera dolientes ni perdedores. Desde las comunidades de Jesús se tiene que
escuchar un grito de indignación absoluta: el sufrimiento de los inocentes ha
de ser tomado en serio; no puede ser aceptado socialmente como algo normal pues
es inaceptable para Dios. Él no quiere ver a nadie llorando
José
Antonio Pagola
Red Evangelizadora BUENAS NOTICIAS
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9 de
junio de 2013
10
Tiempo Ordinario (C)
Lucas
7, 11-17
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