Gizaki modernoak
ikasi du duda-mudarik izaten. Gure garai honetako espirituak bere berea du dena
zalantzan jartzea, ezagutza zientifikoan aurrera egiteko. Ingurugiro honetan
fedearen izena lausoturik gelditzen da sarritan. Gizakia ziurtasun-gabezia eta
duda-muda artean bizi da.
Horregatik, guztiok sintonizatzen
dugu, nekerik gabe, Tomasek izan duen erreakzioarekin, beste ikasleek aditzera
eman diotenean, bera kanpoan zelarik, esperientzia txundigarria izan dutela: «Jauna ikusi diagu». Eta hark gordin
erantzun die: «Ikusten ez baduk, ez diat
sinetsiko».
Ulergarria da haren jarrera. Tomasek ez dio
lagunak gezurretan ari direnik edo engainatu nahi dutenik. Soilik dio, ez duela
aski haien testigantza, haien fedeari atxikitzeko. Bere esperientzia bizi
beharra du. Eta Jesusek ez dio aurpegiratuko inoiz ere.
Tomasek aukera izan du bere
duda-muda adierazteko ikasleen taldean. Itxuraz, haiek ere ez dira
eskandalizatu. Ez dute taldetik kanporatu. Berek ere ez diete sinetsi
emakumeei, Jesus berpizturik ikusi dutela adierazi dietenean. Tomasen pasadizo
honek barruntarazten digu, ikasleen talde txiki hark ibilbide luzea egin behar
izan zuela Kristo berpiztuagan sinestera iristeko.
Kristau-elkarteek, gure egunotan,
elkarrizketarako gune izan beharko lukete, fededunen duda-mudak, galdekizunak
eta bilaketak era jatorrean partekatu ahal izateko. Ez dugu bizi guztiok, geure
barnean, esperientzia bera. Fedean hazten joateko, beharrezkoak ditugu
estimulua eta elkarrizketa gure kezka bera bizi dutenekin.
Alabaina, ezin ordeztu du ezerk ere
Kristorekin, bihotz-hondoan, norberak bizi izandako harreman pertsonala.
Ebanjelioko kontakizunaren arabera, handik zortzi egunera berriro aurkeztu zaie
Jesus. Tomasi ez dio aurpegiratu bere duda-muda. Sinesteko agertu duen
gogortasunaz bere ondradutasuna azaldu du. Jesusek bere zauriak erakutsi
dizkio.
Ez dira piztueraren «froga», baizik
eta seinale dira, Jesusen maitasunaren eta heriotzaraino bere burua eskaini
izanaren seinale. Horregatik, bere duda-mudak konfiantzaz sakontzera gonbidatu
du: «Ez izan sinesgabe, baizik
sinestedun». Eta Tomasek uko egin dio ezer egiaztatu behar izateari. Ez du
jada froga-beharrik. Soilik badaki Jesusek maite duela eta konfiantza izatera
gonbidatzen duela: «Ene Jauna eta ene
Jainkoa».
Halako batean kristauek jakingo dugu ezen
geure duda-mudetarik askok, era sanoan eta Jesusekiko eta elkartearekiko
harremanak hautsi gabe bizi baditugu, azaleko fede batetik, hau da, formula
hutsak errepikatzearekin aski izaten duen fede batetik, ateratzen lagunduko
digutela, eta haztera eragingo digutela Jesusekiko maitasunean eta konfiantzan;
alegia, gure fedearen muina den gizon egindako Jainkoaren misterio horretan
haztera eragingo digutela.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Lagundu Kristo berpiztuarekiko fedea zabaltzen.
Bidali hau.
2019ko apirilaren 28a
Pazkoaldiko 2. Igandea C
Joan 20,19-31
DE LA DUDA A LA FE
El
hombre moderno ha aprendido a dudar. Es propio del espíritu de nuestros tiempos
cuestionarlo todo para progresar en conocimiento científico. En este clima la
fe queda con frecuencia desacreditada. El ser humano va caminando por la vida
lleno de incertidumbres y dudas.
Por
eso, todos sintonizamos sin dificultad con la reacción de Tomás, cuando los
otros discípulos le comunican que, estando él ausente, han tenido una
experiencia sorprendente: "Hemos visto al Señor". Tomás podría
ser un hombre de nuestros días. Su respuesta es clara: "Si no lo
veo...no lo creo".
Su actitud es comprensible. Tomás no dice
que sus compañeros están mintiendo o que están engañados. Solo afirma que su
testimonio no le basta para adherirse a su fe. Él necesita vivir su propia
experiencia. Y Jesús no se lo reprochará en ningún momento.
Tomás
ha podido expresar sus dudas dentro de grupo de discípulos. Al parecer, no se
han escandalizado. No lo han echado fuera del grupo. Tampoco ellos han creído a
las mujeres cuando les han anunciado que han visto a Jesús resucitado. El
episodio de Tomás deja entrever el largo camino que tuvieron que recorrer en el
pequeño grupo de discípulos hasta llegar a la fe en Cristo resucitado.
Las
comunidades cristianas deberían ser en nuestros días un espacio de diálogo
donde pudiéramos compartir honestamente las dudas, los interrogantes y
búsquedas de los creyentes de hoy. No todos vivimos en nuestro interior la
misma experiencia. Para crecer en la fe necesitamos el estímulo y el diálogo
con otros que comparten nuestra misma inquietud.
Pero
nada puede remplazar a la experiencia de un contacto personal con Cristo en lo
hondo de la propia conciencia. Según el relato evangélico, a los ocho días se
presenta de nuevo Jesús. No critica a Tomás sus dudas. Su resistencia a creer
revela su honestidad. Jesús le muestra sus heridas.
No
son "pruebas" de la resurrección, sino "signos" de su amor
y entrega hasta la muerte. Por eso, le invita a profundizar en sus dudas con
confianza: "No seas incrédulo, sino creyente". Tomas renuncia
a verificar nada. Ya no siente necesidad de pruebas. Solo sabe que Jesús lo ama
y le invita a confiar: "Señor mío y Dios mío".
Un día los cristianos descubriremos que
muchas de nuestras dudas, vividas de manera sana, sin perder el contacto con
Jesús y la comunidad, nos pueden rescatar de una fe superficial que se contenta
con repetir fórmulas, para estimularnos a crecer en amor y en confianza en
Jesús, ese Misterio de Dios encarnado que constituye el núcleo de nuestra fe.
José Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
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28 de abril de
2019
2 Pascua (C)
Juan 20, 19-31
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