Eraila izan bezperan, azken afaria ospatu du
Jesusek bereekin. Ikasleen oinak garbitu berriak ditu. Judasek hartua du jada
bere erabaki tragikoa, eta, Jesusen eskutik azken mokadua hartu ondoren, han
doa bere lana burutzera. Ozenki esan du Jesusek guztiak sentitzen ari direna: «Ene semeok, denbora gutxi dut jada zuekin
egoteko».
Samur mintzo
zaie. Bere azken keinu eta hitzak bihotzean ezarriak gera dakizkien nahi du: «Agindu berri bat demaizuet: maita dezazuela
elkar; nik zuek maitatu bezala, maitatu zuek ere elkar. Nire ikasle zaretela
ezagutu dezaten seinalea zuek elkar maitatzea izango da». Hauxe da Jesusen
testamentua.
«Agindu berri batez» mintzo da Jesus.
Zertan da hor berritasuna? Lagun hurkoa maitatzeko agindua presente dago jada
tradizio biblikoan. Hainbat filosofo ere mintzo da filantropiaz eta gizaki
guztiekiko maitasunaz. Jesusen maitatzeko era berezian dago berritasuna: «maita ezazue elkar niki maitatu zaituztedan
bezala». Horrela joango da hedatzen, haren jarraitzaileen bidez, hark izan
duen maitasun-era berezi hura.
Hau
izan da ikasleek esperimentatu duten lehenengo gauza: adiskide bezala maitatu
dituela: «Ez dizuet deitzen
neskame-morroi… adiskide esan dizuet». Elizan, lau-lau, adiskide bezala
maitatu behar dugu elkar. Eta adiskideen artean, parekotasuna, hurbiltasuna,
elkar sostengatzea zaintzen dira. Inor ez besteen gainetik. Adiskiderik ez bere
adiskideen jaun.
Horregatik,
Jesusek errotik moztu du bere ikasleen handinahia, lehen postua zeinek izango
eztabaidatu dutenean. Norberaren probetxurako protagonismoa bilatzeak eten
egiten du adiskidetasuna, eten elkartasuna. Bere era berezia gogorarazi die
Jesusek: «ez naiz etorri zerbitza nazaten, baizik zerbitzari izatera».
Adiskideen artean inor ez oilar. Guztiek behar dute prest egon zerbitzari eta
lankide izateko.
Alabaina,
Jesusen jarraitzaileek bizi izandako adiskidetasun honek ez du eratzen elkarte
hesitu bat. Alderantziz, beren artean bizi duten giro bihozkoi eta
maitasunezkoak berak eragiten die premia dutenei harrera eta adiskidetasuna
eskaintzera. Bekatariekin, jende baztertu eta mespretxatuarekin otorduak egiten
erakutsi die Jesusek. Aurpegira bota izan die haurrak baztertu nahi izana.
Jesusen elkartean ez dira oztopo txikiak, baizik handiak.
Behin
batean, Eliza eraikitzeko Pedro «Arroka» izendatu zuen Jesusek berak, Hamabiei
dei egin eta haien erdian haur bat ipini zuen; haurra estu besarkatu eta esan
zien: «Nire izenean haur hau bezalako bat onartzen duenak, ni neu onartzen
nau». Jesusek gogoko duen Elizan, txikiek, ahulek eta zaurigarriek izan behar
dute guztien arreta- eta ardura-gune.
Jose Antonio Pagola
BERRI
ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Eraiki
adiskidetasuna Eliza baitan.
Bidali
hau.
2019ko
maiatzaren 19a
Pazkoaldiko
5. Igandea C
Joan
13,31-33a.34-35
AMISTAD
DENTRO DE LA IGLESIA
Es la víspera de su ejecución. Jesús está
celebrando la última cena con los suyos. Acaba de lavar los pies a sus
discípulos. Judas ha tomado ya su trágica decisión, y después de tomar el
último bocado de manos de Jesús, se ha marchado a hacer su trabajo. Jesús dice
en voz alta lo que todos están sintiendo: "Hijos míos, me queda ya poco
de estar con vosotros".
Les
habla con ternura. Quiere que queden grabados en su corazón sus últimos gestos
y palabras: "Os doy un mandamiento nuevo: que os améis unos a otros;
como yo os he amado, amaos también entre vosotros. La señal por la que os
conocerán todos que sois mis discípulos será que os amáis unos a otros".
Este es el testamento de Jesús.
Jesús
habla de un "mandamiento nuevo". ¿Dónde está la novedad? La
consigna de amar al prójimo está ya presente en la tradición bíblica. También
filósofos diversos hablan de filantropía y de amor a todo ser humano. La
novedad está en la forma de amar propia de Jesús: "amaos como yo os he
amado". Así se irá difundiendo a través de sus seguidores su estilo de
amar.
Lo
primero que los discípulos han experimentado es que Jesús los ha amado como a
amigos: "No os llamo siervos... a vosotros os he llamado amigos".
En la Iglesia
nos hemos de querer sencillamente como amigos y amigas. Y entre amigos se cuida
la igualdad, la cercanía y el apoyo mutuo. Nadie está por encima de nadie.
Ningún amigo es señor de sus amigos.
Por
eso, Jesús corta de raíz las ambiciones de sus discípulos cuando los ve
discutiendo por ser los primeros. La búsqueda de protagonismos interesados
rompe la amistad y la comunión. Jesús les recuerda su estilo: "no he
venido a ser servido sino a servir". Entre amigos nadie se ha de imponer.
Todos han de estar dispuestos a servir y colaborar.
Esta
amistad vivida por los seguidores de Jesús no genera una comunidad cerrada. Al
contrario, el clima cordial y amable que se vive entre ellos los dispone a
acoger a quienes necesitan acogida y amistad. Jesús les ha enseñado a comer con
pecadores y gentes excluidas y despreciadas. Les ha reñido por apartar a los
niños. En la comunidad de Jesús no estorban los pequeños sino los grandes.
Un
día, el mismo Jesús que señaló a Pedro como "Roca" para construir su
Iglesia, llamó a los Doce, puso a un niño en medio de ellos, lo estrechó entre
sus brazos y les dijo: "El que acoge a un niño como este en mi nombre, me
acoge a mí". En la
Iglesia querida por Jesús, los más pequeños, frágiles y
vulnerables han de estar en el centro de la atención y los cuidados de todos.
José Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Construye la amistad en el
interior de la Iglesia. Pásalo.
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19 de mayo de
2019
5 Pascua (C)
Juan
13,31-33a.34-35
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