«Ezteiak ziren Galilean». Horrela hasten da kontakizun hau, gauza bat
ezustekoa eta harrigarria esanez. Jesusek, Jainkoaren Bidaliak, jendaurrean
izan duen lehen parte-hartzeak ez du erlijiosotik ezer. Ez da gertatu leku
sakratu batean. Oso deseroso izan zitekeen eztei-jai bat «onik ateraz»
estreinatuko du Jesusek bere jarduera profetikoa.
Galileako herrixka pobre haietan,
guztietan preziatuena zen eztei-jaia. Hainbat egunetan lagun egiten zieten
familiartekoek eta adiskideek ezkonberriei, haiekin jan-edanez, jai-giroan
dantza eginez eta maitasun-kantak abestuz.
Joanen ebanjelioak esan digu
eztei-jai hauetako batean egin zuela Jesusek bere «lehen seinalea»; Jesusen jarduera guztia eta haren misio
salbatzailearen zentzu sakona ulertzeko giltza da seinale hori.
Joan ebanjelariak ez du aipatzen
«miraririk». Jesusek gauzatzen dituen keinu harrigarriei «seinale» izena ematen
die. Ez du nahi irakurleak geldi daitezen bere jarduerak izan dezakeen alde
harrigarriarekin. Egintza harrigarri horien esanahi sakona bilatzera
gonbidatzen gaitu. Horretarako, izaera sinbolikoa duten pista batzuek
eskaintzen dizkigu. Ikus dezagun horietako bat.
Jesusen ama, jaiaren xehetasunei
adi-adi, konturatu da «ez zaiela
gelditzen ardorik» eta bere semeari eman dio aditzera. Agian, gonbidatuen
kopuruak gainditu egin ditu maila pobreko ezkonberriak. Kezkatua dago Maria.
Arriskuan dago jaia. Zer azken izan lezake eztei-jai batek ardorik gabe? Mariak
Jesusengan jarri du konfiantza.
Galileako landa-jendearen artean
pozaren eta maitasunaren sinbolo oso ezaguna zen ardoa. Guztiek zuten horren
berri. Bizitzan poza eta maitasuna falta badira, zer azken izan lezake
elkarrekiko bizitzak? Maria ez dabil batere oker. Jesusek parte hartu du jaia
onik ateratzeko, ardoa ugari eta on-ona bideratuz.
Jesusen keinu honek bikain laguntzen
ahal digu haren bizitza osoaren norabidea eta Jainkoaren erreinuaz duen
egitasmoaren funtsezko edukia atzematen eta ulertzen.Gidari erlijiosoak eta
lege-maisuak erlijioaz arduratsu dira; Jesus, berriz, jendearen bizitza
gizatarrago eta eramangarriago egiteaz arduratzen da.
Ebanjelioek erlijioaren inguruan ez,
baizik bizitzaren inguruan bildurik aurkezten digute Jesus. Ez da etorri jende
erlijioso eta jainkozalearentzat bakarrik. Erlijioak etsirik utzi duen baina,
halere, era duinagoan eta zoriontsuagoan bizi beharra sentitzen duen jendea ere
gogoan du. Zergatik? Jesusek fidagarria den eta pozerako laguna den
Jainkoarekiko fedea kutsatu nahi duelako, eta jendea, maitasun solidarioak
eraginda, biziera eskuzabalago baterantz erakarri nahi duelako.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Zabaldu Jesusen poza eta indar salbatzailea.
Bidali hau.
2019ko urtarrilaren 20a
Urteko 2. Igandea C
Joan 2,1-11
UN GESTO POCO
RELIGIOSO
"Había una boda en Galilea". Así comienza este relato en
el que se nos dice algo inesperado y sorprendente. La primera intervención
pública de Jesús, el Enviado de Dios, no tiene nada de religioso. No acontece
en un lugar sagrado. Jesús inaugura su actividad profética "salvando"
una fiesta de bodas que podía haber terminado muy mal.
En
aquellas aldeas pobres de Galilea, la fiesta de las bodas era la más apreciada
por todos. Durante varios días, familiares y amigos acompañaban a los novios
comiendo y bebiendo con ellos, bailando danzas festivas y cantando canciones de
amor.
El
evangelio de Juan nos dice que fue en medio de una de estas bodas donde Jesús
hizo su "primer signo", el signo que nos ofrece la clave para
entender toda su actuación y el sentido profundo de su misión salvadora.
El
evangelista Juan no habla de "milagros". A los gestos sorprendentes
que realiza Jesús los llama siempre "signos". No quiere que sus
lectores se queden en lo que puede haber de prodigioso en su actuación. Nos
invita a que descubramos su significado más profundo. Para ello nos ofrece
algunas pistas de carácter simbólico. Veamos solo una.
La
madre de Jesús, atenta a los detalles de la fiesta, se da cuente de que "no
les queda vino" y se lo indica a su hijo. Tal vez los novios, de
condición humilde, se han visto desbordados por los invitados. María está
preocupada. La fiesta está en peligro. ¿Cómo puede terminar una boda sin vino?
Ella confía en Jesús.
Entre
los campesinos de Galilea el vino era un símbolo muy conocido de la alegría y
del amor. Lo sabían todos. Si en la vida falta la alegría y falta el amor, ¿en
qué puede terminar la convivencia? María no se equivoca. Jesús interviene para
salvar la fiesta proporcionando vino abundante y de excelente calidad.
Este
gesto de Jesús nos ayuda a captar la orientación de su vida entera y el
contenido fundamental de su proyecto del reino de Dios. Mientras los dirigentes
religiosos y los maestros de la ley se preocupan de la religión, Jesús se
dedica a hacer más humana y llevadera la vida de la gente.
Los
evangelios presentan a Jesús concentrado, no en la religión sino en la vida. No
es solo para personas religiosas y piadosas. Es también para quienes se han
quedado decepcionados por la religión, pero sienten necesidad de vivir de
manera más digna y dichosa. ¿Por qué? Porque Jesús contagia fe en un Dios en el
que se puede confiar y con el que se puede vivir con alegría, y porque atrae
hacia una vida más generosa, movida por un amor solidario.
José Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Difunde la alegría y la
fuerza salvadora de Jesús. Pásalo.
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20 de enero de
2019
2 Tiempo ordinario (C)
Juan 2, 1-11
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