Jainkoaren deia hartu ondoren, Mesiasen ama izango dela iragarriz,
Mariak bideari egin dio, berak bakarrik. Bizitza berria hasi du, Jesus Semearen
zerbitzuan. «Presaka» doa, adorez.
Bere poza Elisabet lehengusinarekin partekatu beharra sentitzen du eta haren
haurdunaldiko azken hilabeteetan hari lagundu beharra.
Bi ama horien topaketa ezohiko
eszena da. Gizonezkoak ez daude presente. Bi emakume xume dira, inolako
titulurik gabeak, juduen erlijioan inolako nabarmentasunik gabeak. Maria, Jesus
alde guztietara berekin daramala, eta Elisabet, profeta-espirituaz betea, apaiz
izan gabe bere lehengusina bedeinkatzeko ausardia izan duena.
Maria sartu da Zakariasen etxean,
baina ez doa senarragana. Zuzenean, Elisabet agurtzera doa. Ez dakigu zer agur
izan zen. Soilik, etxea pozez gainezka jarri zuela agur hark. Mariak bizi duen
poza da, aingeruaren agurra entzun duenetik: «Poztu zaitez, graziaz bete hori».
Elisabetek ezin eutsi dio bere ezusteari eta
pozari. Mariaren agurra entzun orduko, sabelean daraman haurraren mugimenduak
sentitu eta «poz-jauzitzat» hartu
ditu. Berehala, Maria bedeinkatu du goraki: «Bedeinkatua
zu emakumeen artean eta bedeinkatua zure sabeleko fruitua».
Inoiz ez dio eman lehengusinari Maria izena.
Bere misioarekin guztiz bat egina ikusi du: bere Jaunaren ama da. Emakume
fededun ikusi du, zeinetan betez joango baitira Jainkoaren asmoak: «Zorionekoa zu sinetsi duzulako».
Gehienik harriarazi duena, Mariaren
jokabidea izan da. Ez zaio etorri Mesiasen ama izatearen duintasuna agertzera.
Ez da etorri Elisabet zerbitzari hartzeko, baizik bera haren zerbitzari
izateko. Elisabet bere onetik aterata dabil harriduraz: «Zein naiz ni neure Jaunaren ama bisitan etor dakidan?»
Hainbat dira Elizaren barnean bakean
bizi ez diren emakumeak. Batzuei handitzen ari zaie hoztasun-sentimendua eta
ondoeza. Sufritu egiten dute, alor guztietan lehen lankideak izan eta doi-doi
hartzen dituzte aintzat Elizaren ibilbideaz pentsatu, erabaki eta eragiteko
orduan. Guztioi ari zaigu kalte egiten egoera hau.
Mendetako historiaren zamak,
gizonezkoak kontrolatu eta dominatu izan duenak, ez digu uzten jabetzen
Elizaren pobretze handi horretaz; alegia, emakumeari presenteago eta
eginkorrago egoteko aukerarik ez emateak dakarren pobretzeaz. Guk ez diogu
entzuten, baina Jainkoak sustatu ditzake emakume fededunak, profeta-espirituz
beteak, poza kutsatuko digutenak eta Elizari gizatasun handiagoko aurpegiera
emango diotenak. Bedeinkazio bat izango dira. Jesusi su eta leialtasun
handiagoz jarraitzen erakutsiko digute.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Eragiozu Elizari bihotz-berritzera.
Bidali hau.
2018ko abenduaren 23a
Abendualdiko 4. Igandea C
Lukas 1,39-45
MUJERES
CREYENTES
Después de recibir la llamada de Dios,
anunciándole que será madre del Mesías, María se pone en camino sola. Empieza
para ella una vida nueva, al servicio de su Hijo Jesús. Marcha "aprisa",
con decisión. Siente necesidad de compartir su alegría con su prima Isabel y de
ponerse cuanto antes a su servicio en los últimos meses de embarazo.
El
encuentro de las dos madres es una escena insólita. No están presentes los
varones. Solo dos mujeres sencillas, sin ningún título ni relevancia en la
religión judía. María, que lleva consigo a todas partes a Jesús, e Isabel que,
llena del espíritu profético, se atreve a bendecir a su prima sin ser
sacerdote.
María
entra en casa de Zacarías, pero no se dirige a él. Va directamente a saludar a
Isabel. Nada sabemos del contenido de su saludo. Solo que aquel saludo llena la
casa de una alegría desbordante. Es la alegría que vive María desde que escuchó
el saludo del Ángel: "Alégrate, llena de gracia".
Isabel no puede contener su sorpresa y su
alegría. En cuanto oye el saludo de María, siente los movimientos de la
criatura que lleva en su seno y los interpreta maternalmente como "saltos de alegría". Enseguida, bendice a María "a voz en
grito"
diciendo: "Bendita tú entre las
mujeres y bendito el fruto de tu vientre".
En
ningún momento llama a María por su nombre. La contempla totalmente
identificada con su misión: es la madre de su Señor. La ve como una mujer
creyente en la que se irán cumpliendo los designios de Dios: "Dichosa
porque has creído".
Lo que más le sorprende es la actuación de
María. No ha venido a mostrar su dignidad de madre del Mesías. No está allí
para ser servida sino para servir. Isabel no sale de su asombro. "¿Quién
soy yo para que me visite la madre de mi Señor?".
Son bastantes las mujeres que no viven con
paz en el interior de la
Iglesia. En algunas crece el desafecto y el malestar. Sufren
al ver que, a pesar de ser las primeras colaboradoras en muchos campos, apenas
se cuenta con ellas para pensar, decidir e impulsar la marcha de la Iglesia. Esta
situación nos esta haciendo daño a todos.
El
peso de una historia multisecular, controlada y dominada por el varón, nos
impide tomar conciencia del empobrecimiento que significa para la Iglesia prescindir de una
presencia más eficaz de la mujer. Nosotros no las escuchamos, pero Dios puede
suscitar mujeres creyentes, llenas de espíritu profético, que nos contagien
alegría y den a la Iglesia
un rostro más humano. Serán una bendición. Nos enseñarán a seguir a Jesús con
más pasión y fidelidad.
José Antonio Pagola
Red
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23 de diciembre
de 2018
4 Adviento (C)
Lucas 1, 39-45
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