Jesusen kontrako
auzia, Jerusalemera joatean, Pilato bizi ohi zen jauregian egin zuten segur
aski. Han topo egin zuten, hogeita hamargarren urteko apirilaren goiz batean,
Jesus izeneko akusatu babesgabe batek eta Erromako inperio-sistema boteretsuaren
ordezkari batek.
Bien arteko solasaldia dakar Joanen
ebanjelioak. Egia esateko, galdaketa baino gehiago, Jesusen hitzaldia dela
ematen du, ebanjelariarentzat interesgarri diren gai batzuk argitzeko. Une
jakin batean, aldarrikapen handi hau egin du Jesusek: «Honetarako etorri naiz ni mundura: egiaren lekuko izateko. Egiarena
den orok entzuten du nire ahotsa».
Jesusen profeta-ibilbidea definitzen
duen oinarrizko ezaugarri bat biltzen du baieztapen honek: Jainkoaren egian
bizitzeko duen gogoa. Jesusek ez du egia esan bakarrik egiten, baizik eta
bilatu egiten du egia eta, soilik, bere seme-alaba guztientzat gizatasun
handiagoko mundua nahi duen Jainkoaren egia.
Horregatik, aginpidez mintzo da
Jesus, baina agintekeria faltsurik gabe. Egiazaletasunez mintzo da Jesus, baina
dogmatismorik gabe. Ez da mintzo beren egia ezarri nahi duten fanatikoak
bezala. Ezta, hartan sinetsi gabe, beharturik defendatzen duten funtzionarioak
bezala ere. Ez da sentitu sekula egiaren zaindari, baizik lekuko.
Jesusek ez du bihurtu propaganda
Jainkoaren egia. Ez da baliatu hartaz bere probetxurako, baizik behartsuen
defentsarako. Ezin jasan du gezurra edo bidegabekeria ezkutatzea. Ezin eroan du
manipulazioa. Jesus horrela «ahotsik gabekoen ahots, eta ahots gehiegi dutenen
kontrako ahots» (Jon Sobrino) bihurtu da.
Ahots hau inoiz baino beharrezkoagoa
da krisialdi ekonomikoak harrapatua duen gizarte honetan. Egia ezkutatzea
oinarri sendoenetako bat da, finantza-botere handien eta halakoen eskakizunen
mende dagoen kudeaketa politikoaren jardueran. Gezurrean biziarazi nahi digute
krisialdia.
Ahal duten guztia egiten dute
krisiaren eragile nagusienen erantzukizuna ezkutatzeko, eta biktima ahulenen
eta babesgabeenen sufrimenduari ezikusia egiten diote erarik makurrenean.
Premia gorrikoa da krisialdia gizatartzea, sufritzen dutenen egia arretaren
erdigune bihurtuz eta gero eta larriagoa den halakoen egoerari lehenengo ardura
eskainiz.
Guztiei eskatzekoa den lehen egia da
hori, gizatasunik gabe izan nahi ez badugu. Ororen aurreko datua da. Ezin hartu
dugu ohiko gauzatzat gizon-emakume ahulenak betetzen ari diren giza bazterketa
eta etsipena. Jesusi jarraitzen diogunok entzunarazi egin behar dugu haien
ahotsa, eta, senak eraginda, haien defentsari eta laguntzari ekin. Egiarena den
orok entzuten du Jesusen ahotsa.
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Lan egizu egiaren lekuko gisa. Bidali hau.
2012ko
azaroaren 25a
Kristo Errege Eguna B
Joan 18,32-37
INTRODUCIR
VERDAD
El juicio contra Jesús tuvo lugar
probablemente en el palacio en el que residía Pilato cuando acudía a Jerusalén.
Allí se encuentran una mañana de abril del año treinta un reo indefenso llamado
Jesús y el representante del poderoso sistema imperial de Roma.
El
evangelio de Juan relata el dialogo entre ambos. En realidad, más que un
interrogatorio, parece un discurso de Jesús para esclarecer algunos temas que
interesan mucho al evangelista. En un determinado momento Jesús hace esta solemne
proclamación: "Yo para esto he venido al mundo: para ser testigo de la
verdad. Todo el que es de la verdad, escucha mi voz".
Esta
afirmación recoge un rasgo básico que define la trayectoria profética de Jesús:
su voluntad de vivir en la verdad de Dios. Jesús no solo dice la verdad, sino
que busca la verdad y solo la verdad de un Dios que quiere un mundo más humano
para todos sus hijos e hijas.
Por
eso, Jesús habla con autoridad, pero sin falsos autoritarismos. Habla con
sinceridad, pero sin dogmatismos. No habla como los fanáticos que tratan de
imponer su verdad. Tampoco como los funcionarios que la defienden por
obligación aunque no crean en ella. No se siente nunca guardián de la verdad
sino testigo.
Jesús
no convierte la verdad de Dios en propaganda. No la utiliza en provecho propio
sino en defensa de los pobres. No tolera la mentira o el encubrimiento de las
injusticias. No soporta las manipulaciones. Jesús se convierte así en "voz
de los sin voz, y voz contra los que tienen demasiada voz" (Jon Sobrino).
Esta
voz es más necesaria que nunca en esta sociedad atrapada en una grave crisis
económica. La ocultación de la verdad es uno de los más firmes presupuestos de
la actuación de los grandes poderes financieros y de la gestión política
sometida a sus exigencias. Se nos quiere hacer vivir la crisis en la mentira.
Se
hace todo lo posible para ocultar la responsabilidad de los principales
causantes de la crisis y se ignora de manera perversa el sufrimiento de las
víctimas más débiles e indefensas. Es urgente humanizar la crisis poniendo en
el centro de atención la verdad de los que sufren y la atención prioritaria a
su situación cada vez más grave.
Es
la primera verdad exigible a todos si no queremos ser inhumanos. El primer dato
previo a todo. No nos podemos acostumbrar a la exclusión social y la
desesperanza en que están cayendo los más débiles. Quienes seguimos a Jesús
hemos de escuchar su voz y salir instintivamente en su defensa y ayuda. Quien
es de la verdad escucha su voz.
José Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Trabaja como testigo de la
verdad. Pásalo.
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25 de noviembre
de 2012
Fiesta de Cristo Rey (B)
Juan 18, 32-37
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