Lege-maisu bat
hurbildu zaio Jesusi. Ez doa segada edo tranpa bat jartzera. Une bakoitzean
nola jokatu adierazten dioten lege eta arauetan oinarritua du bere bizitza.
Alabaina, galdera bat atera zaio bihotzean: «Zein
agindu da lehena?» Zer da inportanteena bizitzan asmatu ahal izateko?
Oso ondo ulertu du Jesusek gizon
honek sentitzen duena. Erlijioan arauak eta aginduak, ohiturak eta errituak
pilatuz doazenean, gauza erraza izaten da barreiaturik bizitzea, jakin gabe zer
den, zehazki, oinarrizko gauza, bizitza era sanoan bideratu ahal izateko.
Honelako zerbait gertatu ohi zen judaismoaren sektore batzuetan.
Jesusek ez dizkio aipatu Moisesen
aginduak. Soilik, egunsenti horretan, eguzkia irtetean eta juduen ohiturari
jarraituz, jaulki duen otoitza gogorarazi dio: «Entzun, Israel; Jainko gure Jauna da Jaun bakarra: bihotz guztiaz
maiteko duzu zeure Jainko Jauna».
Aginduak emateko boterea duen Jainkoa du
buruan lege-maisuak. Jesusek, ordea, entzun behar diogun Jainkori begira jarri
du gure gizona. Inporta duena ez da aginduak ezagutu eta betetzea. Funtsezko
gauza, giza hitzik jaulki gabe hitz egiten digun Jainko horri adi egotea da.
Egiazko Jainkoari entzuten
diogunean, maitasunarekiko erakarmena esnatzen da gu baitan. Ez da, berez,
agindu bat. Geure bihotza biziaren azken Misterioari irekitzen diogunean
sortzen den gonbit hau da: «Maita ezazu».
Esperientzia honetan, ez da bitarteko erlijiosorik, ez da teologorik, ez
moralistarik. Ez dugu izaten kanpotik inork esan beharrik. Geurez jakin ohi dugu
maitatzea dela inporta duena.
Jainkoarekiko maitasun hau ez da
sentimendu bat, ez da emozio bat. Biziaren iturburu eta jatorri den hura
maitatuz bizitzea da, dela bizia, dela kreazioa, direla gauzak eta dela,
nagusiki, jendea maitatuz. Maitatzeaz mintzo da Jesus «bihotz guztiaz, arima guztiaz, izate guztiaz». Ez eskas, ez
kalkulu interesatuz. Baizik bihotz handiz eta konfiantzaz.
Lege-maisuak aipatu ez duen beste
gauza bat ere gehitu dio Jesusek. Jainkoarekiko maitasun hau ezin bereizi da
lagun hurkoarekiko maitasunetik. Lagun hurkoa maitatuz bakarrik maita daiteke
Jainkoa. Bestela, gezur hutsa izango da Jainkoarekiko maitasuna. Izan ere,
nolatan maita genezake Jainkoa haren seme-alabak maitatu gabe?
Kristauek ez diogu eusten beti
Jesusen batura hori. Sarritan jotzen dugu nahastera Jainkoarekiko maitasuna eta
jarduera erlijioa nahiz otoitz beroa, gizarteak ahazturik eta erlijioak bazter
utzirik dituen haiekiko maitasun praktikoa eta solidarioa alde batera utziz.
Baina, zer izan daiteke egiazkorik Jainkoarekiko gure maitasunean, sufritzen
ari direnei ezikusia egiten badiegu?
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Zabaldu Jainkoarekiko eta lagun
hurkoarekiko maitasuna. Bidali hau.
2012ko azaroaren 4a
Urteko 31. Igandea B
Markos 12,28-34
LO IMPORTANTE
Un escriba se acerca a Jesús. No viene a
tenderle una trampa. Tampoco a discutir con él. Su vida está fundamentada en
leyes y normas que le indican cómo comportarse en cada momento. Sin embargo, en
su corazón se ha despertado una pregunta: "¿Qué mandamiento es el
primero de todos?" ¿Qué es lo más importante para acertar en la vida?
Jesús
entiende muy bien lo que siente aquel hombre. Cuando en la religión se van
acumulando normas y preceptos, costumbres y ritos, es fácil vivir dispersos,
sin saber exactamente qué es lo fundamental para orientar la vida de manera
sana. Algo de esto ocurría en ciertos sectores del judaísmo.
Jesús
no le cita los mandamientos de Moisés. Sencillamente, le recuerda la oración
que esa misma mañana han pronunciado los dos al salir el sol, siguiendo la
costumbre judía: "Escucha, Israel, el Señor nuestro Dios es el único
Señor: amarás al Señor tu Dios con todo tu corazón".
El
escriba está pensando en un Dios que tiene poder de mandar. Jesús le coloca
ante un Dios cuya voz hemos de escuchar. Lo importante no es conocer preceptos
y cumplirlos. Lo decisivo es detenernos a escuchar a ese Dios que nos habla sin
pronunciar palabras humanas.
Cuando
escuchamos al verdadero Dios, se despierta en nosotros una atracción hacia el
amor. No es propiamente una orden. Es lo que brota en nosotros al abrirnos al
Misterio último de la vida: "Amarás". En esta experiencia, no
hay intermediarios religiosos, no hay teólogos ni moralistas. No necesitamos
que nadie nos lo diga desde fuera. Sabemos que lo importante es amar.
Este
amor a Dios no es un sentimiento ni una emoción. Amar al que es la fuente y el
origen de la vida es vivir amando la vida, la creación, las cosas y, sobre
todo, a las personas. Jesús habla de amar "con todo el corazón, con
toda el alma, con todo el ser". Sin mediocridad ni cálculos
interesados. De manera generosa y confiada.
Jesús
añade, todavía, algo que el escriba no ha preguntado. Este amor a Dios es
inseparable del amor al prójimo. Sólo se puede amar a Dios amando al hermano.
De lo contrario, el amor a Dios es mentira. ¿Cómo vamos a amar al Padre sin
amar a sus hijos e hijas?
No
siempre cuidamos los cristianos esta síntesis de Jesús. Con frecuencia,
tendemos a confundir el amor a Dios con las prácticas religiosas y el fervor,
ignorando el amor práctico y solidario a quienes viven excluidos por la
sociedad y olvidados por la religión. Pero, ¿qué hay de verdad en nuestro amor
a Dios si vivimos de espaldas a los que sufren?
José Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Difunde el amor a Dios y al
prójimo. Pásalo.
|
4 de noviembre
de 2012
31 Tiempo ordinario (B)
Marcos 12, 28-34
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario