Jesus artzain ona
delako sinboloa gogaigarri zaio gaur egun, hein batean, zenbait kristauri. Ez
dugu nahi artalde bateko arditzat har gaitzaten. Ez dugu inork goberna gaitzan
beharrik, ezta gure bizitza inork kontrola dezan ere. Errespeta gaitzaten nahi
dugu. Ez dugu inongo artzainen premiarik.
Lehen kristauek ez zuten horrela
sentitzen. Jesus artzain onaren irudia oso garaiz bihurtu zen Jesusen
imajinarik gogokoen. Erromako katakonbetan, jada, ardi galdu bat lepoan duela
irudikatu zuten Jesus. Inork ez du hartu Jesus artzain autoritariotzat, bere
jarraitzaileak zaintzeari eta kontrolatzeari emandakotzat, baizik eta artatzen
dituen artzain ontzat.
«Artzain
ona» bere ardiez arduratzen da. Hori du bere lehen ezaugarria. Ez ditu
bazter uzten sekula. Ahulenei edo gaixoei begira bizi ohi da beti. Ez da
artzain-morroia bezalako; honek, arriskuren bat ikusi orduko, ihes egiten du,
bere burua salbatzera, artaldea bertan behera utzirik; honi ez zaizkio axola
ardiak.
Oroitzapen ezabaezina utzia zuen
Jesusek. Ebanjelioetako kontakizunek honela deskribatu dute: gaixoez
arduraturik, baztertuez, txikiez, babesgabeenez eta ahaztuenez, galduenez
kezkaturik. Ematen du bere buruaz ez dela arduratzen. Beti gainerakoak buruan.
Batez ere, ezinduenak ditu axola.
Bada, ordea, besterik ere. «Artzain onak bizia eman du bere
ardientzat». Bigarren ezaugarria da. Bost alditaraino errepikatu du Joanen
ebanjelioak hizkuntza hau. Jesusek jendeari dion maitasunak ez du mugarik. Bere
burua baino gehiago maite ditu besteak. Guztiak maite ditu artzain onaren
maitasunez; ez du ihes egin arriskuaren aurrean, baizik eta bizia eman du
artaldea salbatzeko.
Horregatik, Jesusen irudia, «artzain onarena», oso garaiz bihurtu
zen, haren jarraitzaileentzat, kontsolamenduaren eta konfiantzaren mezu.
Kristauek Jesusengana jotzen ikasi, 22. salmotik hartutako hitz hauekin ikasi
zuten: «Jauna dut artzain, ez dut ezar falta… mendiarte ilunetan ibili behar
badut ere, ez naiz ezeren beldur, neurekin baitzaitut zu… Ene bizitzako egun
orotan lagun ditut zure ontasuna eta zure errukia».
Kristauok, sarritan, harreman aski
pobreak izan ohi ditugu Jesusekin. Esperientzia biziago eta bihozkoiago baten
premia izan ohi dugu. Ez dugu uste izaten hark artatzen, zaintzen gaituela.
Ahaztu egin ohi dugu harengana jo dezakegula, nekaturik eta indarrik sentitzen
garenean, edo galdurik eta norabiderik gabe.
Eliza bat, oker ezagutua edo soilik
doktrina bidez ezagutua den Jesusekin erlazionatzen diren kristauek moldatua,
elkarteetan ahotsa egoki entzuten ez zaion Jesusekin erlazionatuek moldatua den
Eliza bat…, bere Artzainaz ahazteko arriskuan bizi da. Alabaina, zeinek
zainduko Eliza, beronen Artzainak ez bada?
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
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2012ko apirilaren 29a
Pazkoaldiko 4. igandea B
Joan 10,11-18
VA CON
NOSOTROS
El
símbolo de Jesús como pastor bueno produce hoy en algunos cristianos cierto
fastidio. No queremos ser tratados como ovejas de un rebaño. No necesitamos a
nadie que gobierne y controle nuestra vida. Queremos ser respetados. No
necesitamos de ningún pastor.
No
sentían así los primeros cristianos. La figura de Jesús buen pastor se
convirtió muy pronto en la imagen más querida de Jesús. Ya en las catacumbas de
Roma se le representa cargando sobre sus hombros a la oveja perdida. Nadie está
pensando en Jesús como un pastor autoritario dedicado a vigilar y controlar a
sus seguidores, sino como un pastor bueno que cuida de ellas.
El
"pastor bueno" se preocupa de sus ovejas. Es su primer rasgo.
No las abandona nunca. No las olvida. Vive pendiente de ellas. Está siempre
atento a las más débiles o enfermas. No es como el pastor mercenario que,
cuando ve algún peligro, huye para salvar su vida abandonando al rebaño. No le
importan las ovejas.
Jesús
había dejado un recuerdo imborrable. Los relatos evangélicos lo describen
preocupado por los enfermos, los marginados, los pequeños, los más indefensos y
olvidados, los más perdidos. No parece preocuparse de sí mismo. Siempre se le
ve pensando en los demás. Le importan sobre todo los más desvalidos.
Pero
hay algo más. "El pastor bueno da la vida por sus ovejas". Es
el segundo rasgo. Hasta cinco veces repite el evangelio de Juan este lenguaje.
El amor de Jesús a la gente no tiene límites. Ama a los demás más que a sí
mismo. Ama a todos con amor de buen pastor que no huye ante el peligro sino que
da su vida por salvar al rebaño.
Por
eso, la imagen de Jesús, "pastor bueno", se convirtió muy
pronto en un mensaje de consuelo y confianza para sus seguidores. Los
cristianos aprendieron a dirigirse a Jesús con palabras tomadas del salmo 22:
"El Señor es mi pastor, nada me falta... aunque camine por cañadas
oscuras, nada temo, porque tú vas conmigo... Tu bondad y tu misericordia me
acompañan todos los días de mi vida".
Los
cristianos vivimos con frecuencia una relación bastante pobre con Jesús.
Necesitamos conocer una experiencia más viva y entrañable. No creemos que él
cuida de nosotros. Se nos olvida que podemos acudir a él cuando nos sentimos
cansados y sin fuerzas o perdidos y desorientados.
Una
Iglesia formada por cristianos que se relacionan con un Jesús mal conocido,
confesado solo de manera doctrinal, un Jesús lejano cuya voz no se escucha bien
en las comunidades..., corre el riesgo de olvidar a su Pastor. Pero, ¿quién
cuidará a la Iglesia
si no es su Pastor?
José Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
Da a conocer al Buen
Pastor. Pásalo.
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29 de abril de
2012
4 Pascua (B)
Juan 10, 11-18
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