Garaikideek sendatzaile apartekotzat zeukaten Jesus.
Inork ez du nahasten garaiko magoekin edo petrikiloekin. Sendatzeko bere
estiloa du. Ez du jotzen indar arraroetara, ezta esaten ere konjururik edo
formula sekreturik. Ez da baliatzen kutunez, ez sorginkeriaz. Baina gaixoekin
harremanetan hasten denean, osasuna kutsatzen du.
Ebanjelioko
kontakizunek era askotan marrazten dute Jesusen ahalmen sendatzailea. Bizitzaz
duen maitasun grinatsua, gaixo bakoitzari eskaintzen dion harrera bihozkoia,
pertsona bakoitzaren alderik hobena eraberritzeko duen indarra, Jainkoaganako
fedea kutsatzeko gaitasuna: horiek guztiek sortzen dute sendatzea posible
bihurtzen duen baldintza.
Jesusek
ez ditu eskaintzen erremedioak arazo organikoak konpontzeko. Gaixoengana
hurbiltzen da errotik nola sendatuko. Ez zaio axola hobetze fisikoa soilik.
Organismoa sendatzea saneatze oso eta sakonago batean bildua gertatzen da. Ez
ditu sendatzen gaixotasunak. Gaixo den bizitza saneatzen du,
Kontakizun
desberdinek hainbat eratan azpimarratzen dute hori. Bakartasunetik eta
konfiantza-faltatik askatzen ditu gaixoak, Jainkoarekiko erabateko fedea
kutsatzen dielarik: «Zuk, sinesten al duzu?» Aldi berean, etsipenetik eta
pasibotasunetik ateratzen ditu, bizi berriari ekiteko gogoa esnatuz: «Zuk,
sendatu nahi al duzu?»
Ez
da, ordea, hor gelditzen. Beren bizitza blokeatzen dien eta desgizatartzen
dituen orotatik liberatzen ditu: zoramenetik, errudun sentitzetik edo
etsipenetik. Doan eskaintzen die barkazioa, bakea eta Jainkoaren bedeinkazioa.
Petrikilo herrikoiek eskaintzen ez dieten zerbait aurkitzen dute Jesusengan:
duintasun eta konfiantza handiagoz bizitzen lagunduko dien Jainkoarekiko beste
harreman bat.
Jesus
Kafarnaumen bizi den etxean paralitiko bat nola sendatu duen dakar Markosek.
Horixe da etsenplurik esanguratsuena, Jesusen indar sendatzailearen sakontasuna
nabarmentzeko. Oztopo-mota guztiak gaindituz, lau herritarrek adiskide
paralitiko bat Jesusen oinetara ekartzea lortu dute.
Jesus
bere predikua eten eta hari begira jarri da Jesus. Zertan datza paralisi horren
sustraia? Zein beldur, zein zauri, zein porrot eta ezkutuko erruduntasun ari
dira bizitza hori zurruntzen, blokeatzen? Gaixoak ez dio ezer, ez da mugitzen.
Han dago, Jesusen aurrean, ohatilari lotua.
Zeren
beharra du gizaki honek zutik jarri eta ibili ahal izateko? Ama baten txeraz
mintzo zaio Jesus: «Seme, barkatuak
dituzu zeure bekatuak». Ez zigortu gehiago zeure burua. Izan konfiantza
Jainkoagan. Onartu haren barkazioa eta haren bakea. Zenbat jendek duen barnetik
sendatu beharra! Nork lagundu die Jesus sendatzailearekin harremanetan jartzen?
Jose Antonio Pagola
BERRI ONAK Sare Ebanjelizatzailea
Kutsatu besteak Jainkoaren
barkazioaz duzun fedeaz.
Bidali hau.
2012ko otsailaren 19a
Urteko 7. Igandea
B
Markos 21-12
CURADOR DE LA VIDA
Jesús fue considerado por sus
contemporáneos como un curador singular. Nadie lo confunde con los magos o
curanderos de la época. Tiene su propio estilo de curar. No recurre a fuerzas
extrañas ni pronuncia conjuros o fórmulas secretas. No emplea amuletos ni
hechizos. Pero cuando se comunica con los enfermos contagia salud.
Los
relatos evangélicos van dibujando de muchas maneras su poder curador. Su amor
apasionado a la vida, su acogida entrañable a cada enfermo, su fuerza para
regenerar lo mejor de cada persona, su capacidad de contagiar su fe en Dios
creaban las condiciones que hacían posible la curación.
Jesús
no ofrece remedios para resolver un problema orgánico. Se acerca a los enfermos
buscando curarlos desde su raíz. No busca solo una mejoría física. La curación
del organismo queda englobada en una sanación más integral y profunda. Jesús no
cura solo enfermedades. Sana la vida enferma.
Los
diferentes relatos lo van subrayando de diversas maneras. Libera a los enfermos
de la soledad y la desconfianza contagiándoles su fe absoluta en Dios:
"Tú, ¿ya crees?". Al mismo tiempo, los rescata de la resignación y la
pasividad, despertando en ellos el deseo de iniciar una vida nueva: "Tú,
¿quieres curarte?".
No
se queda ahí. Jesús los libera de lo que bloquea su vida y la deshumaniza: la
locura, la culpabilidad o la desesperanza. Les ofrece gratuitamente el perdón,
la paz y la bendición de Dios. Los enfermos encuentran en él algo que no les
ofrecen los curanderos populares: una relación nueva con Dios que los ayudará a
vivir con más dignidad y confianza.
Marcos
narra la curación de un paralítico en el interior de la casa donde vive Jesús
en Cafarnaún. Es el ejemplo más significativo para destacar la profundidad de
su fuerza curadora. Venciendo toda clase de obstáculos, cuatro vecinos logran
traer hasta los pies de Jesús a un amigo paralítico.
Jesús
interrumpe su predicación y fija su mirada en él. ¿Dónde está el origen de esa
parálisis? ¿Qué miedos, heridas, fracasos y oscuras culpabilidades están
bloqueando su vida? El enfermo no dice nada, no se mueve. Allí está, ante
Jesús, atado a su camilla.
¿Qué
necesita este ser humano para ponerse en pie y seguir caminando? Jesús le habla
con ternura de madre: «Hijo, tus pecados quedan perdonados».
Deja de atormentarte. Confía en Dios. Acoge su perdón y su paz. Atrévete a
levantarte de tus errores y tu pecado. Cuántas personas necesitan ser curadas
por dentro. ¿Quién les ayudará a ponerse en contacto con un Jesús curador?
José Antonio Pagola
Red
evangelizadora BUENAS NOTICIAS
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de Dios. Pásalo.
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19 de febrero de
2012
7 Tiempo ordinario (B)
Marcos 2, 1-12
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